وکیل آنلاین

مراکز توانبخشی به همه استان ها می رود

مرکز-جامع-توانبخشی

مراکز توانبخشی به همه استان ها می رود

تا بهمن ماه سال جاری مراکز جامع توانبخشی در تمام استان های کشور تاسیس می شود.

حسن صفاریه روز چهارشنبه  گفت: در حال تاسیس مراکز جامع توانبخشی در تمام استان ها هستیم؛ مراکز جامع توانبخشی دارای بخش های فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، اورتز و پروتز هستند.

وی با اعلام اینکه ساختمان و تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس این مراکز خریداری شده است، افزود: هم اکنون در حال راه اندازی این مراکز هستیم و در بهمن ها افتتاح می شود.

صفاریه با اشاره به سابقه و ظرفیت هلال احمر در حوزه توانبخشی گفت: هلال احمر ایران همواره در حوزه توانبخشی تکیه گاه مطمئنی برای وزارت بهداشت بوده است و پس از افتتاح این مراکز می تواند کمک زیادی به بیماران کند.

معاون جمعیت هلال احمر افزود: این مراکز خدمات پایه در حوزه توانبخشی ارایه می دهند؛ هلال احمر در نظر دارد پس از افتتاح این مراکز اقدام به ایجاد کلینیک های تخصصی توانبخشی در تمام استان ها کند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون کشور نیازمند مراکز توانبخشی بزرگ و پیشرفته است، گفت: باید مراکزی ایجاد شود که بیمار از تخت بیمارستانی به تخت توانبخشی منتقل شود و سپس فرد به جامعه برگردد اما این امکانات در کشور وجود ندارد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بیان کرد: حدود 10 درصد مردم معلولیت دارند و از این میزان یک تا دو درصد در زمینه‌های درمانی و توانبخشی نیازمند کمک و حمایت هستند تا بتوانند با استفاده از خدمات توانبخشی به زندگی خود ادامه دهند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز