وکیل آنلاین

مدیران دریافتی های خود را اعلام کنند

دریافتی-مدیران

مدیران دریافتی های خود را اعلام کنند

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اعلام دریافتی مدیران در یک پایگاه اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: اعلام دریافتی مدیران باعث ایجاد آرامش می شود و جلوی سوءاستفاده را می گیرد.

«علی لاریجانی» در جلسه صبح امروز – چهارشنبه – کمیسیون تلفیق مجلس افزود: این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده و دولت هم اقداماتی را شروع کرده است اما کامل نیست لذا باید برای تکمیل آن تلاش‌ شود.

وی تصریح کرد: این اقدام باعث ایجاد آرامش می‌شود و جلوی سوء‌استفاده را می گیرد.

رییس مجلس یادآور شد: ما قدری از نظر بودجه شرایط سختی داریم از این رو بررسی لایحه بودجه 98 کار زیادی را می‌طلبد، در این راستا باید با دقت نظر شرایط کشور را در بودجه لحاظ کنیم.

لاریجانی از اعضای کمیسیون تلفیق بویژه رییس و سخنگوی این کمیسیون تشکر کرد که پیام‌های آرامش‌بخشی را از مصوبات منعکس کردند، شرایط کشور هم همین امر را اقتضاء می‌کند.

وی پیش‌بینی سقف 1.5 میلیون بشکه‌ای برای صادرات نفت را عاقلانه دانست و گفت: ممکن است برخی اطلاعاتی بدهند و مطالبی منتقل کنند که دشمنان می‌خواهند اما اینها با واقعیت انطباق ندارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواستند میزان صادرات نفت ایران را صفر کنند، اما موفق به این کار نشدند، ما نفت‌ را می‌فروشیم و با همسایگان هم ارتباطات اقتصادی داریم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته هم گاهی قیمت نفت دچار نوسان می‌شد، حتی در برهه‌هایی کل بودجه حاصل از فروش نفت هفت میلیارد دلار بود و کشور با سختی اداره می‌شد از این رو همه مسائل ما مربوط به تحریم نیست و نباید به دست خود شرایط را جور دیگری ترسیم کنیم.

لاریجانی افزود: رهبر معظم انقلاب نکاتی را در شورای عالی هماهنگی سران قوا بیان کردند مبنی بر این که بودجه متناسب با شرایط تحریمی باشد، در این راستا سازمان برنامه و بودجه هم تا حدی بودجه را تعدیل کرد و سقف بودجه را کاهش داد، اما اصلاح ساختاری بودجه، عدم وابستگی بودجه به نفت، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی مدنظر معظم له بود.

وی خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق اظهار داشت: شما می‌تواند در ضمن بودجه برخی مسائل را در حوزه ساختاری اصلاح کنید که هم متناسب با نیازهای کشور باشد و هم نظر ایشان تامین شود.

رییس مجلس به پیش‌بینی مصوبه‌ای در لایحه بودجه سال 1398 مبنی بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات اشاره و خاطرنشان کرد: در این باره تنبیهی را در نظر گرفتید اما خوب است زمینه‌هایی برای تشویق صادرات را در نظر بگیرید، سال گذشته هم در بودجه اقداماتی شد ولی در مسیر اجرا درست پیش نرفت.

لاریجانی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند با سرعت بیشتری به مساله اشتغال کمک کند موضوع مسکن است که اگر حرکت درستی انجام شود صنایع زیادی رونق خواهد گرفت.

وی افزود: بنیاد مسکن در گذشته طرح‌هایی آماده کرده بود که در برخی موارد اجرا شد و از نزدیک شاهد بودیم که در برخی از این طرح ها خوب عمل شده، کار دیگری که می‌توان انجام داد به شهرداری‌ها تسهیلات بدهیم یا دست‌ آنها را برای اوراق باز کنیم که مناطق بافت فرسوده را خریداری و تعمیر کنند، این کار در برخی شهرها انجام شده و موفق بوده لذا خوب است که از ظرفیت شهرداری‌ها در این زمینه استفاده شود.

رییس مجلس تصریح کرد: حوزه گردشگری و صنایع دستی می‌تواند به ایجاد اشتغال سرعت ببخشد، می‌توان تسهیلات ارزان‌قیمتی را در اختیار این صنایع قرار داد همچنان که نمونه‌های خوبی در کشور داشتیم، این سرمایه‌ گذاری خرد افراد را سرپا نگه می‌دارد.

لاریجانی با انتقاد از کاهش بودجه معاونت فناوری اظهارداشت: دانشگاه‌ها در همه دنیا بر مبنای پژوهش کار می‌کنند و هزینه‌هایشان را از این محل تامین می‌کنند، ما باید کاری کنیم اگر شرکت‌های تولیدی نیازهایی برای تحقیق و توسعه دارند به دانشگاه‌ها رجوع کنند، ما می‌توانیم این را جزو مالیات‌شان حساب کنیم و از طرفی تسهیلاتی قائل شویم که دانشگاه‌ها به سمت نیاز کشور بروند.

وی یادآور شد: این زمینه‌ای می‌شود که دانشگاه‌ها از نظر اقتصادی مستقل شوند و به سمت نیاز تولید کشور بروند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: مرحوم نوربخش رییس پیشین سازمان تامین اجتماعی سال گذشته بسته ای در این باره آماده کرد در این‌که دولت به سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌ها بدهکار است و اصل بدهی رقم درشتی است، اختلافی نیست اما در مورد میزان بدهی اختلاف نظر وجود دارد.

لاریجانی خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق مجلس گفت: لازم است به این موضوع اهتمام داشته باشید، زیرا اگر در شرایط فعلی این کار را نکنید در سال‌های بعد سخت‌تر می‌شود.
وی همچنین گفت: دولت امسال در این زمینه درست عمل نکرد، می‌توانست بخشی از بدهی صندوق‌ها را بدهد، لذا تبصره‌ای بگذارید و امکانی فراهم کنید که بدهی‌ها به صندوق بازنشستگی داده شود.

رییس قوه مقننه با تاکید بر ضرورت کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت اظهار داشت: این موضوع در برنامه و سیاست‌های کلی هم پیش‌بینی شده، شاید لازم باشد اختیاراتی همراه با الزامات به شورای عالی اداری و شورای عالی هماهنگی سران قوا بدهیم که بخش‌های موازی را ادغام و دولت را کوچک کنند، زیرا این حجم از فربه‌گی دولت مشکلات زیادی را در بودجه‌نویسی ایجاد می‌کند.

وی افزود: ورود کمیسیون تلفیق به بررسی بودجه شرکت‌های دولتی موجب ایجاد آرامش می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز