وکیل آنلاین

به مددجویان هلال احمر ۴۰ میلیارد ریال اهدا شد

حلال-احمر

به مددجویان هلال احمر 40 میلیارد ریال اهدا شد

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای سال 97 بر اساس برنامه ریزی ها برای ارائه خدمات حمایتی، مبلغ 40 میلیارد ریال به هشت هزار مددجوی تحت پوشش سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ارائه شده است.

محمد نصیری اظهار داشت: از ابتدای امسال برنامه ها برای ارائه خدمات حمایتی به 14 هزار مددجو در دستورکار مددکاران اجتماعی سازمان داوطلبان هلال احمر قرار گرفت و مقرر شد به صورت متوسط سقف دریافتی هر مددجو برای حمایت مبلغ پنج میلیون ریال و در مجموع برای 14 هزار نفر مبلغ 70 میلیارد ریال باشد.

وی توضیح داد: تاکنون مبلغ 40 میلیارد ریال از این مبلغ به هشت هزار نفر از مددجویان مراجعه کننده به مددکاران اجتماعی این سازمان که 20 درصد آنان از طریق ستاد سازمان داوطلبان شناسایی شدند، اهدا و مابقی در مراکز استانی به بیماران، آسیب دیدگان حوادث و افراد محروم و کمتر برخوردار پرداخت شده است.

نصیری در اعلام مهمترین اقدامات حمایتی انجام شده از سوی مددکاران این سازمان از ابتدای سال 97 تاکنون اظهار داشت: این مددکاران داوطلب هلال با استفاده از روش ها و تکنیک هایی که آموزش دیده اند، وارد زندگی مددجویانی می شوند که به هر دلیل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی دچار مشکل بوده و نمی توانند مشکل خود را به تنهایی برطرف کنند یا منشأ مشکل را تشخیص دهند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر اضافه کرد: این گروه از مددکاران داوطلب هلال احمر با انجام مددکاری فردی، پویایی گروهی، مددکاری گروهی، توانبخشی گروه های خاص، روانشناسی کودک و نوجوان، مشاوره و مددکاری، مددکاری جامعه ای، روانشناسی مرضی، تغذیه و سرپرستی در خدمات اجتماعی به کمک نیازمندان دریافت خدمات مددکاری شتافتند.

نصیری با بیان اینکه مددکار داوطلب، فردی است که با عشق و فداکاری به ارائه خدمات درمانی و حمایتی می پردازد، افزود: این مددکاران داوطلب با شناخت کامل از اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی Impartiality، بی طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگیUnity و جهانشمولی Universality است، به خدمت رسانی مهرورزانه به مددجویان این سازمان مشغول هستند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر در ادامه از توزیع سبد طرح فرشتگان رحمت (105هزار بسته غذایی عید نوروز ویژه یک خانوار چهار نفره در فروردین 97) به 420 هزار بهره ور به ارزش ریالی 105 میلیارد ریال، توزیع سبدهای همای رحمت (124 هزار سبد غذایی ماه مبارک رمضان در خرداد 97) به 496 هزار بهره ور به ارزش ریالی 124 میلیارد ریال و برپایی سه هزار و 600 سفره های مهربانی(اطعام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان) برای 492 هزار بهره ور به ارزش 44 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این خدمات داوطلبانه به منظور ایجاد و توسعه حس مسئولیت و بشردوستی نسبت به اعضای جامعه، از طریق انجام فعالیت های عام المنفعه در سراسر کشور انجام شده است.

نصیری تصریح کرد: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات 717 هزار عضو داوطلب در چهار هزار و 200 «خانه داوطلب عمومی» و «خانه هلال» به عنوان فعال ترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می‌برد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز