وکیل آنلاین

فاصله کشورها ازخواسته های نابجای آمریکا برجام را مستحکم ترمی کند

استحکام-برجام

فاصله کشورها ازخواسته های نابجای آمریکا برجام را مستحکم تر می کند

 

رییس جمهوری با اشاره به لزوم تلاش همه کشورها برای حفظ و تداوم برجام به عنوان توافقی بین‌المللی، اظهار داشت: هر چه کشورها از خواسته‌های نابجای دولتمردان آمریکا، فاصله بگیرند، برجام و دیپلماسی مستحکم‌تر خواهد شد.

 

در گزارش از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید ژاپن در کشورمان صدور حکم دیوان بین‌المللی لاهه به نفع ایران و دستور این دیوان به آمریکا برای توقف محدودیت‌ها علیه ایران را حائز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم خروج غیرقانونی آمریکا از برجام همچنان به تعهدات خود در این توافق پایبند است و تا زمانی که این توافق در چارچوب منافع ملی ما باشد، به آن پایبند خواهیم بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال تنش و عدم رابطه دوستانه با دیگر کشورها ‌به ویژه همسایگان خود نیست، گفت: معتقدیم در یمن باید جنگ و کشتار مردم خاتمه یافته و مسایل و مشکلات از طریق راه‌حل سیاسی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن قرار داریم، اظهار داشت: روابط دیرینه ایران و ژاپن همواره دوستانه بوده و دو ملت برای یکدیگر احترام خاصی قایل هستند.

روحانی افزود: ایران و ژاپن در بسیاری از مسایل و موضوعات بین‌المللی دیدگاه مشترکی دارند و دیدار مسئولان دو کشور در مجامع مختلف بین‌المللی به ویژه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، همواره مثبت و در راستای توسعه مناسبات فی‌مابین بوده است.

با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک شرکت‌های و بخش خصوصی ایران و ژاپن، بر تلاش برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، انرژی، پتروشیمی، ماشین‌سازی، بهداشت و درمان، محیط زیست و گردشگری تاکید کرد.

روحانی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌ها و رایزنی‌های ایران و ژاپن برای حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی بر تلاش در راستای تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن تاکید کرد.

سفیر جدید ژاپن در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان، گفت: امپراطوری و دولت ژاپن خواهان توسعه روابط و همکاری‌های دوستانه تهران – توکیو است.

‘میتسوگو سایتو’ با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: دولت و شرکت‌های ژاپنی به رغم فشارها و تحریم های آمریکا همچنان به روابط خود با ایران ادامه می‌دهند و در ایران می مانند؛ چرا که تجار و مسئولان ژاپنی نسبت به آینده ایران اطمینان دارند.

وی صدور حکم دادگاه لاهه به نفع ایران را موجب انعکاس تصویری مثبت از جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی جهان دانست و بر تلاش در راستای توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات فی‌مابین در نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن تأکید کرد.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

 

افزودن یک دیدگاه