وکیل آنلاین

طرح توزیع کالای اساسی توسط بخش خصوصی، منتظر تصویب سران قواست

کتلاهای-اساسی

طرح توزیع کالای اساسی توسط بخش خصوصی، منتظر تصویب سران قواست

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی گفت: طرح توزیع کالای اساسی ارزاق عمومی پس از امضا رئیسان اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون به سران قوا ارائه شد تا پس از تصویب در قالب تنظیم بازار اجرا شود.

«غلامرضا حسن پور» افزود: دولت کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی را وارد می کند، اما شاهد هستیم که این کالاها به صورت صحیح بین مردم توزیع نمی شود و علاوه بر آن در توزیع این کالاها کرامت انسانی حفظ نمی شود.

وی ادامه داد: بنابراین، طرح توزیع کالای اساسی در چند مرحله بررسی شد؛ مرحله نخست توسط کارشناسان اقتصادی تایید و در جلسه هایی با اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون مطرح و کلیات آن تصویب شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: پس از تصویب، طرح توسط «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، «سعید ممبینی» رئیس اتاق اصناف ایران و «غلامرضا حسن پور» رئیس سازمان بسیج اصناف امضا شد.

به گفته وی در مرحله بعد این طرح در تاریخ سی ام دیماه به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه ارائه شده است.

عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی با بیان اینکه درخصوص جامعه هدف این طرح نیز گفت: طرح توزیع کالای اساسی برای دهک های ضعیف و متوسط جامعه که شامل کارکان دولت، فرهنگیان، کارمندان آموزش و پرورش به خصوص بازنشستگان، پرسنل نیروهای مسلح، کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را دربرمی گیرد.

وی افزود: بانک اطلاعاتی مشمولان طرح در اختیار نهادها و سازمان هاست و برنامه ریزی های لازم انجام شده تا طرح توزیع کالای اساسی توسط بخش خصوصی اجرا شود.

حسن پور درباره نحوه تقسیم کار گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی موظف است کالاهای اساسی را در مسیر صحیح و کنترل شده وارد کند به این صورت که کالاها با حداقل قیمت و بالاترین سلامت وارد کند.

وی افزود: اتاق اصناف نیز باید واحدهای توزیعی را معرفی کند و بسیج اصناف نیز وظیفه نظارت بر نحوه صحیح توزیع را عهده دار است.

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی اظهارداشت: همه مراحل طرح توزیع کالای اساسی در بسته نرم افزار مکان محور و با محوریت سیم کارت همراه اول است زیرا این سیم کارت ها به نام افراد است و امکان تخلف در توزیع کاهش می یابد.

رئس سازمان بسیج اصناف ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید زیرساخت های لازم را فراهم کند. همچنین تامین اپراتورها و پشتیبانی فنی و اجرایی را برعهده دارد.

حسن پور بیان کرد: امکان موفقیت این طرح بیش از 90 درصد است و امیدواریم شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوا هر چه سریع تر طرح را تصویب کند تا امسال بتوانیم اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دی ماه امسال اعلام کرد: در سه ماه پایانی امسال 50 هزار تن برنج، 57 هزار تن روغن خام برای تامین روغن خوراکی و 40 هزار تن شکر برای تنظیم بازار توزیع و عرضه می شود.

«یزدان سیف» افزود: با توجه به شرایط تحریم ها، از آغاز سال تاکنون 20 میلیون تن کالای اساسی تامین شده که فقط 8.5 میلیون تن به مصرف داخلی رسیده و بنابراین کالای اساسی مورد نیاز سال آینده نیز تامین شده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز