وکیل آنلاین

شأن انسانی ارباب رجوع حتی متهم یا مجرم رعایت شود

هادی صادقی

شأن انسانی ارباب رجوع حتی متهم یا مجرم رعایت شود

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه امسال در این قوه، سال تکریم ارباب رجوع نامیده شده است، تاکید کرد: شأن انسانی ارباب رجوع باید رعایت شود حتی اگر متهم یا مجرم باشد.

حجت الاسلام هادی صادقی در حاشیه بیستمین گلریزان انجمن حمایت از زندانیان مرکز در جمع خبرنگاران افزود: امسال برنامه جدی در افزایش تکریم ارباب رجوع داریم و از همکاران مجموعه قضایی خواسته شده است تا احترام به ارباب رجوع را در صدر کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: از مردم هم می خواهیم که در این برنامه همکاری کنند، همکاران هم این مسأله را جدی بگیرند و سختی های کار را تحمل کنند.

صادقی تصریح کرد: شاخص هایی برای ارزیابی در بحث تکریم ارباب رجوع درنظرگرفته شده است که طبق این شاخص به کسانی که به این موضوع توجه نمی کنند، تذکر داده می شود و افرادی که تکریم ارباب رجوع را رعایت می کنند، تشویق می شوند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه در خصوص صلح، سازش و صبر، در سال 13٩٦ حدود ١٢ همایش استانی برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش ها از افرادی که در زمینه صلح و سازش همکاری داشتند، قدردانی شد و همچنان به دنبال فرهنگ سازی این موضوع هستیم.

صادقی همچنین درباره مشاوره رایگان حقوقی در مساجد، دانشگاه ها و مراکز پرجمعیت گفت: مردم واقعا به مشاوره نیاز دارند و تاکنون صدها هزار نفر در سراسر کشور در این مراکز به صورت رایگان مشاوره شدند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خواستار حمایت از خانواده های زندانیان شد و افزود: شاید زندانی جرمی مرتکب شده است اما این نباید موجب آسیب مضاعف برای خانواده اش شود؛ زیرا به زندان رفتن سرپرست خانوار، یک آسیب برای خانواده او ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم آسیب ها کاهش یابد، اظهار داشت: این مساله نیازمند یاری همگانی است تا مردم برای انجام این کار بسیج شوند.

بیستمین مراسم گلریزان برای حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان توسط انجمن حمایت زندانیان مرکز عصر روز سه‌ شنبه اول خردادماه با حضور دادستان کل کشور در تالار آبگینه برگزار شد.

انجمن حمایت زندانیان مرکز هر ساله در ماه مبارک رمضان مراسمی را به منظور حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند برگزار می‌کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه