وکیل آنلاین

سیاست دولت افزایش قیمت نان نیست

افزیش-قیمت-نان

سیاست دولت افزایش قیمت نان نیست

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دولت به افزایش تحمیلی قیمت نان حساس است؛ افزایش قیمت نان، سیاست دولت نیست و معتقدیم که مشکلات نانواها باید حل شود اما راه حل افزایش قیمت قوت غالب مردم نیست.

سیدیاسر رایگانی درباره برخورد با افزایش غیرقانونی قیمت نان در برخی نانوایی‌هایی افزود: افزایش قیمت نان احقاق حق نانوا نیست و با توجه به حساسیت قیمت نان در جامعه، یارانه سنگین از سوی دولت به آرد و گندم اختصاص یافته اما از سال 93 افزایش قیمت آرد یارانه ای به نانوایان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به افزایش یک و نیم برابری پرونده های گرانفروشی، اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال، تعداد 2 هزار و 425 پرونده با موضوع گرانفروشی نان در تعزیرات حکومتی سراسر کشور تشکیل شده است و برای هزار و 984 پرونده رأی به پرداخت جزای نقدی در مجموع به مبلغ 11 میلیارد ریال صادر شده است.

رایگانی یادآور شد: در همین بازه زمانی در سال 96، تعداد 998 پرونده تخلف گرانفروشی برای نانوایان در سراسر کشور تشکیل شده است و متخلفان با صدور حکم به جزای نقدی برای هزار و 115 پرونده به پرداخت هفت میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند.

سخنگوی تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: برخی نانوایی ها با فروش نان یک رو و دورو کنجد به صورت اجباری عمل می کنند که مصداق فروش اجباری است.

وی در مورد تخلفات نانوایی ها در استان تهران نیز، اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال، 2 هزار و 516 پرونده در حوزه کالا و خدمات برای نانوایی ها اعم از گرانفروشی و کم فروشی تشکیل شده است. همچنین نانوایی ها 504 پرونده تخلف بهداشتی در تعزیرات حکومتی استان تهران دارند و با صدور حکم به پرداخت جزای نقدی برای 2 هزار و 632 پرونده، نانوایان متخلف در استان تهران، در مجموع به پرداخت 6 میلیارد و 400 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز