وکیل آنلاین

سکه عقب نشینی کرد

سکه

سکه عقب نشینی کرد

 

محدود شدن داد و ستدها در بازار طلا، بهای هر قطعه سکه تمام طرح جدید را به 3 میلیون و 910 هزار تومان در پایان معاملات روز سه شنبه رساند.

 

 تا ظهر امروز به گفته محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف معاملات در بازار طلا صفر بود و تارنماهای اینترنتی مرتبط با صنعت طلا و جواهر نیز از اعلام هرگونه قیمت معاملاتی خودداری می کردند.

کشتی آرای گفت که بازاریان در انتظار اعمال سیاست های جدید ارزی بویژه تعمیق و توسعه بازار ثانویه ارز در سامانه نیما هستند تا قیمت ها در بازار واقعی شود.

به دنبال آن و از بعدازظهر امروز داد و ستدها در بازار اندکی رونق گرفت اما روند قیمت گذاری ها نزولی بود که ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر ، علت اصلی آن را کشش بازار توصیف کرد و گفت: پس از دو روز جهش قیمت ها در بازار آن هم به دلایل روانی و غیرواقعی، دیگر خریدار و فروشنده مایل به داد و ستد نیستند و به همین دلیل معاملات کاهش یافته است.

هرچند تا حوالی ساعت 15 قیمت سکه حدود 475 هزار تومان کاهش یافته بود اما این روند کاهشی تا پایان فعالیت بازار تداوم یافت و به 604 هزار تومان در پایان روز رسید و به این ترتیب سکه از کانال چهار میلیون تومانی خارج شد.

در بین انواع مسکوکات طلا، تنها سکه تمام بهار آزادی رشد قیمتی تجربه کرد و با 280 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته 3 میلیون و 725 هزار تومان عرضه شد.

در نرخ گذاری های امروز بهای نیم سکه در پایان معاملات به 2 میلیون و 30 هزار تومان و ربع سکه به یک میلیون و 32 هزار تومان رسیدند که نیم سکه 50 هزار تومان و ربع سکه 10 هزار تومان کاهش داشتند.

سکه گرمی نیز با عقبگرد 10 هزار تومانی به 511 هزار تومان بسنده کرد.

بهای هر گرم طلای خام 18 عیار نیز با 30 هزار و 200 تومان کاهش 298 هزار و 510 هزار تومان عرضه شد و به این ترتیب از کانال 300 هزار تومانی فاصله گرفت.

فعالان بازار طلا و سکه، اظهارات روز گذشته رئیس قوه قضاییه که گفت اتهام برخی عوامل التهابات بازار ارز و سکه «افساد فی الارض» است، انتشار برخی اخبار سیاسی و نیز امیدواری نسبت به بسته ارزی جدید بانک مرکزی را از عوامل موثر بر کاهش معاملات در بازار و عقب نشینی قیمت ها می دانند.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز