وکیل آنلاین

سفر ولایتی در چارچوب تصمیم دستگاه دیپلماسی بود

بهرام-قاسمی

سفر ولایتی در چارچوب تصمیم دستگاه دیپلماسی بود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر علی اکبر ولایتی به مسکو در چارچوب تصمیم دستگاه دیپلماسی و دولت و به عنوان فرستاده ویژه ریاست جمهوری انجام شد.

بهرام قاسمی امروز دوشنبه در نشست خبری درباره سفر مشاور مقام معظم رهبری به مسکو افزود: در این سفر پیامی هم از مقام معظم رهبری برای پوتین وجود داشت که در دیدار با وی ارائه شد.

وی اظهار داشت: در حوزه سیاست خارجی وزارت امور خارجه به عنوان نهاد حاکمیتی، شاید کمترین میزان موازی کاری را داشته باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: با توجه به منافع و مصالح ملی، این رفت و آمدها می تواند بین ایران و سایر کشورها انجام شود. چنین رفت و آمدهایی همواره در سطوح مختلف انجام می شود و ابتکار عمل در اختیار وزارت خارجه است.

قاسمی گفت: بعد از خروج غیرقانونی ترامپ از برجام جمهوری اسلامی ایران مصلحت را در این دید که در یک تعامل سازنده و فعالیت دیپلماتیک مواضع جمهوری اسلامی را به سایر کشورها اعلام کند.

به گفته وی، این مواضع در قالب پیام ریاست جمهوری به سایر کشورها منتقل شد .بخش زیادی از این انتقال پیام توسط سفرا صورت گرفت و قرار شد برای برخی کشورهای دیگر به دلایل مشخص فرستادگان ویژه از جانب رئیس جمهور به این کشورها سفر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در مقاطع مختلف تاریخی از جمله بعد از دفاع مقدس و نیمه اول دهه 80 و حملات آمریکا و عراق تعداد زیادی فرستاده ویژه به کشورها اعزام شدند، اظهار داشت: این فرستادگان یا از مقامات وزارت خارجه و یا سایر شخصیت های سیاسی بودند.
به گفته وی تعدادی از هیات ها سفرهای خود را انجام داده اند و بخش دیگری از سفرها هم در حال تدارک است و امیدوارم در آینده انجام شود.
وی یادآور شد: در این راستا آقای دکتر خرازی به واتیکان ایتالیا و اسپانیا سفر کردند خانم دکتر ابتکار به اندونزی ،خانم جنیدی به هلند، وزیر نیرو به ارمنستان و پاکستان و رئیس دفتر رئیس جمهوری به ترکیه سفر کردند.
قاسمی در پاسخ به سوالی درباره ادعای تفاهم نفت در برابر غذا اظهار داشت: من نقل قولی از طرف ایرانی در این خصوص ندارم و درباره صحت و سقم و صلاحیت مقام روس که چنین اظهار نظری داشته نمی توانم قضاوت کنم اما رسیدن به تفاهم و همکاری در هر زمینه ای نیاز به حضور هیات های کارشناسی توسط دستگاه های ذیربط دارد که آن هم مسیر طولانی دارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز