وکیل آنلاین

سد راه دستبرد به حساب های بانکی رمز کارت یک بار مصرف است

رمز-کارت-یک-بار-مصرف

سد راه دستبرد به حساب های بانکی رمز کارت یک بار مصرف است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرزگفت: اختصاص رمز کارت های یک بار مصرف علاوه بر افزایش ضریب امنیتی ، سد راه دستبرد غیر مجاز به حساب های بانکی افراد می شود.

سرهنگ محمد اقبالی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: امنیت کارت های بانکی یکی از دغدغه های مهم برای مسئولان ذیربط به منظور پیشگیری ازجرائم بود که به همین منظور طرح آزمایشی رمز کارت یک بار مصرف به عنوان راهکاری مناسب اجرایی شد.

وی اضافه کرد: از این پس صاحبان کارت های بانکی با نصب برنامه از بانک مربوطه در تلفن همراه می توانند برای هربار عملیات بانکی یک رمز با فرصت یک دقیقه ای دریافت و اقدام به عملیات بانکی کنند.

اقبالی گفت: با این روش امکان پیشگیری از جرائم درگاه های جعلی، کلاهبرداری، سوء استفاده از حساب های بانکی، کلاهبرداری و سایر جرائم وجود دارد.

وی افزود: این طرح در زمان حاضر در برخی بانک های کشور با تقاضای مشتریان انجام می شود اما طرح سراسری آن در خرداد ماه سال آینده به صورت متمرکز اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس فتا البرز با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جوامع امروزی، گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سوءاستفاده های متعدد می شود.

وی افزود: درچنین شرایطی که فراوانی جرائم برداشت غیرمجاز رو به افزایش است، هوشیاری مردم بیش ازپیش ضروری است.

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: مردم از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری کنند چرا که کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.

وی از مردم خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز