وکیل آنلاین

سامانه تصمیم برای کاهش طلاق راه اندازی شد

سامانه-طلاق

سامانه تصمیم برای کاهش طلاق راه اندازی شد

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم در اجرای طرح کاهش و کنترل طلاق با مشارکت قوه قضائیه گفت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که صاحبنظران و دستگاه‌های مختلف در مسائل گوناگون با ما همکاری داشته باشند.

با راه اندازی این سامانه تمام اطلاعات زوج های متقاضی طلاق در سامانه تصمیم بهزیستی به آدرس اینترنتی ثبت می شود. هدف از راه اندازی این سامانه این است که همسران دچار مشکل و اختلاف، قبل از اینکه وارد سیستم انتظامی و قضایی شوند، از طریق سیستم غربال این سامانه که شامل مددکار اجتماعی، روان شناس و کارشناس خانواده است، مشاوره هایی را دریافت کنند که به سازش منجر شود و از وقوع طلاق جلوگیری کرد.

داریوش بیات‌نژاد در مراسم رونمایی از سامانه تصمیم در طرح کنترل و کاهش طلاق در کانون پرورشی و فکری کودکان افزود: بیش از یک سال است که دبیرخانه این سامانه در بهزیستی شکل گرفته و کمیته علمی با نیازسنجی، آمارگیری و برگزاری جلسات کارشناسی، آن را بررسی کرده و اکنون وقت اجرای آن در دادگاه‌های خانواده است.

وی ادامه داد: در 6 ماه ابتدایی امسال سه هزار و 800 پرونده مشاوره برای کنترل و کاهش طلاق تشکیل شده که به هشت و نیم درصد سازش منجر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار داشت: طرح کاهش و کنترل طلاق که سامانه تصمیم یکی از شاخص های اجرای این طرح است، همه گروه‌های جامعه را شامل می شود و در سطح اول این طرح، پیشگیری اولیه صورت خواهد گرفت اما بیشترین مخاطبان این طرح نوجوانان و به ویژه نوجوانان دوره دوم متوسطه هستند.

بیات‌نژاد اضافه کرد: رضایتمندی زوجین از زندگی مشترک، افزایش دانش افراد برای اداره و استحکام زندگی، نهادینه‌سازی ازدواج و توانمندسازی افراد برای انتخاب همسر از جمله موضوعاتی است که کمتر به آن توجه می شود بنابراین تقویت نگاه مثبت به ازدواج از جمله رویکردهایی است که در طرح های بهزیستی به آن توجه شده است.

وی تاکید کرد: کودک‌آزاری، همسرآزاری و ناهنجاری‌های آزار جنسی و اعتیاد پیامد زندگی‌های سست خانوادگی است که می‌خواهیم آن را به حداقل برسانیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران یادآور شد: سامانه تصمیم در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب و در راستای عملیاتی کردن تقسیم کار ملی، طراحی شده است.

بیات نژاد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با سازمان برنامه و بودجه در زمینه طرح کنترل و کاهش طلاق، گفت: جلساتی با موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، طلاق و ساماندهی کودکان خیابانی برگزار و طرح‌هایی نیز در این جلسات تصویب شده است و امیدواریم به صورت یک سند جامع در کل کشور عملیاتی شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه