وکیل آنلاین

در سازمان تأمین اجتماعی کمیته مبارزه با پولشویی تشکیل شد

کمیته-مبارزه-با-پولشویی

در سازمان تأمین اجتماعی کمیته مبارزه با پولشویی تشکیل شد

سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سازمان تأمین اجتماعی به منظور همکاری حداکثری با شورای عالی مبارزه با پولشویی، کمیته ای متشکل از واحدهای مختلف این سازمان تشکیل شد.

علی نمکی اظهار داشت: آیین نامه و اعضای این کمیته در سال گذشته به تصویب هیأت مدیره سازمان رسیده و از ابتدای امسال فعالیت جدی کمیته آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبق بند «4» قانون مصوب سال 1386 شورای عالی مبارزه با پولشویی در کشور تشکیل شده و وزرای اقتصاد و دارایی، کشور، دادگستری، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و همچنین رئیس کل بانک مرکزی اعضای این شورا هستند که وزیر اقتصاد و دارایی ریاست این شورا را برعهده دارد.

نمکی گفت: در راستای ماده «18» آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی معاونت اقتصادی و برنامه ریزی تامین اجتماعی و با حکم مدیرعامل سازمان به عنوان مسئول مبارزه با پولشویی سازمان معرفی شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی مهمترین وظایف این شورا را جمع آوری و کسب اخبار و اطلاعات فنی و تخصصی و تطابق آن با قانون، تهیه و پیشنهاد آیین نامه ها و دستورالعمل های لازم در خصوص اجرای قانون و هماهنگ کردن دستگاه ها و واحدهای ذیربط و پیگیری اجرای قانون بیان کرد.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی همانند سایر سازمان های مشابه به همکاری با دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی که در وزارت اقتصاد و دارایی مستقر است و مرکز اطلاعات مالی (FIU) که به منظور تسهیل ارتباط بین دستگاه های مختلف شکل گرفته است، می پردازد.

نمکی گفت: جلسات کمیته مبارزه با پولشویی سازمان تأمین اجتماعی با محوریت دفتر امور شرکت های معاونت در ماه های اخیر به صورت منظم برگزار می‌شود و با اجرای دقیق مصوبات شورای عالی مبارزه با پولشویی سعی می کنیم که مفاهیم مربوط به مبارزه با پولشویی در سازمان تأمین اجتماعی نهادینه شود.

وی هدف از فعالیت این کمیته را جلوگیری از ورود موضوعات مرتبط باپولشویی به گردش مالی سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه های اقتصادی تابعه عنوان کرد و اظهار داشت: از وزارت اقتصاد و شورای عالی مبارزه با پولشویی نیز برای تحقق اهداف سازمان در این زمینه کمک می گیریم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز