وکیل آنلاین

روستاییان به علت،بی تفاوتی به تعاونی ها مهاجرت میکنند

بی-تفاوتی-به-تعاونی-ها

روستاییان به علت، بی تفاوتی به تعاونی ها مهاجرت میکنند

با اینکه تعاونی ها نقش بالایی در اشتغالزایی بخش شهری و روستایی برعهده دارند اما برخی بی تفاوتی نسبت به آنها، سبب مهاجرت روستاییان شده است.

«انوشیروان محسنی بندپی» روز دوشنبه در نخستین همایش نقش تعاونی ها و دهیاری در توسعه اقتصادی افزود: ما سیاست گذاران، ظرفیت تعاونی ها را چندان نشناخته و از آن استفاده نکرده ایم.

وی اظهار داشت: در شرایطی که جمعیت روستاها کاهش قابل توجهی یافته است، می توان با برقراری پیوند بین دهیاری ها و تعاونی ها و نیز بهره گیری از ظرفیت اشتغالزایی بانوان در بخش تولید موادغذایی، در روستاها شغل ایجاد کرد.

محسنی بندپی اشتغال از اولویت های دولت دانست و افزود: با اجرای طرح تامین مالی زنجیره ای خرد در بهزیستی، توانستیم برای 47 هزار نفر از بانوان شغل ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر تا پایان سال از توان 19 هزار دهیاری و همین تعداد تعاونی استفاده کنیم، بخش عمده ای از مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش می یابد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همه بسترهای اشتغال در روستاها وجود دارد و می توان از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.

** تنها 6 درصد از زنان در دهیاری ها نقش دارند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز در این همایش گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم که جلسه مرگ اخلاق دیگر در مجلس تکرار نشود.

«ابوالفضل رضوی» تفکر را نخستین عامل توسعه روستایی دانست که سبب می شود شناخت دقیقی از وضع موجود و وضع مطلوب داشته باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: برای رسیدن به وضع مطلوب نیازمند اداره جمعی هستیم و کار به شکل فردی به نتیجه نمی رسیم.

رضوی اظهار داشت: شرایط امروز نشان می دهد که نتوانسته ایم مردم را وارد عرصه اقتصادی کنیم در حالی که تعاونی ها بازوان اقتصادی دولت هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: تنها 6 درصد از زنان در دهیاری ها نقش دارند که استفاده از ظرفیت بانوان به افزایش اشتغالزایی در کشور کمک می کند.

رضوی گفت: به دنبال اشتغالزایی در روستاها با پرداخت وام با کارمزد بین 4 تا 6 درصد هستیم که اینگونه مشاغل تا 5 سال از پرداخت مالیات معاف هستند

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه