وکیل آنلاین

روحانی تنها و زخم زبان خورده است

فتاح

روحانی تنها و زخم زبان خورده است

فتاح گفت:خیلی‌ها روحانی(رئیس جمهوری) را تنها گذاشتند و زخم‌زبان می‌زنند اما کمیته امداد در کنار وی است.

پرویز فتاح  در جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران افزود: ما به عنوان کمیته امداد در کنار دولت هستیم زیرا دولت، مردم است و خیالتان در این خصوص راحت باشد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه شورا اسلامی شهر تهران، شهرداری و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) مسئول هستند و می‌توانند در کنار هم موفق عمل کنند، بیان‌ کرد: برخی اعضای شورای شهر هم از اینکه ما با دولت زاویه داشته باشیم انتقاد داشتند.

وی افزود: اما باید این را اعلام کنم که ما درباره دولت‌ها قضاوت نمی‌کنیم و لازم به ذکر است که کمیته‌ امداد در کنار روحانی است.

فتاح تصریح کرد: انصافا دولت آنچه را که در توان داشته انجام داده است و همین دیروز نامه‌ای به امضای نوبخت و ربیعی ابلاغ شد که بر اساس آن 14 درصد به دریافتی مددجویان از تیرماه به بعد ‌اضافه می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه خبر افزایش 14درصدی دریافتی مددجویان را برای اولین بار اعلام می کند، خاطر نشان کرد: همچنین وام اشتغال روستایی مناطق محروم نیز ‌اضافه شده است.

فتاح گفت: البته جلساتی در سطح کلان نیز تشکیل شده که ما نیز دعوت شده‌ایم؛ اما باید این را بگویم که دولت تلاش دارد بتواند رسیدگی هر چه‌ بیشتری به نیازمندان داشته باشد تا این تورمی تحمیلی حل شود.

فتاح در ادامه‌ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا اعلام کرده‌اید علاقه مند هستید «محسن هاشمی»(رئیس شورای شهر تهران) شهردار تهران شود؟ گفت‌: من اعلام کردم دوست داشتم این اتفاق بیافتد، چراکه من و هاشمی ارتباط قدیمی با یکدیگر داریم و به نظرم جامعه نیز چنین انتظاری داشت، اما مهم نظر و رای شورای اسلامی شهر تهران است.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: البته همچنین اعلام کرده ام که شهردار فعلی تهران یک امدادگر و فردی ولایی است.

فتاح درباره حضورش در شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت‌: من تقاضا داشتم به شورای شهر بیایم زیرا معتقدم مسائلی در تهران وجود دارد که با هم افزایی دستگاه‌های مختلف قابل حل است و در کنار مسئولیت‌های عمرانی و توسعه ای می بایست به مسائل نرم افزاری، اجتماعی و فرهنگی بیشتر توجه شود.

فتاح با بیان اینکه شهر تهران دچار سه عارضه معتادان متجاهر، متکدیان و کودکان کار است، خاطرنشان کرد: 35 هزار خانوار معتادان که اکثرا برای تهران و البرز هستند زیرپوشش کمیته‌ امداد قرار دارند، این‌ در حالی است که مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های مختلف می‌تواند اثر گذار باشد و این شرایط را باید کنترل کنیم.

وی در مورد ساماندهی صندوق‌های صدقات نیز گفت: در کلانشهر تهران غیر از صندوق های صندقات در خانه ها، مساجد و …، 21 هزار صندوق صدقات داریم و طی دو سال اخیر برخی از این صندوق‌ها بازسازی و تقویت شده‌اند.

به گفته رئیس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) از سال گذشته 10 درصد از صندوقات صدقات بهسازی شده است.

فتاح در پاسخ به سوالی درباره سرقت از صندوق‌های صدقات توسط معتادان بیان‌ کرد: این یک مصیبت و معضل است که سعی کرده ایم آن را حل کنیم که از این معضل نیز کاسته شده اما رفع نشده است.

وی اضافه کرد: این جای سوال است که ریشه و مساله اصلی این اتفاق کجاست؟ و جالب اینکه با یکی از مسئولان انتظامی جلسه داشتم و او می‌ گفت‌ این اتفاق بد هم نیست زیرا اگر این کار را انجام ندهند مجبورند به یک کار دیگر دست بزنند.

فتاح تاکید کرد: اما این، یک عارضه است که باید از ریشه حل شود.

وی در ادامه‌ و در پاسخ به سوالی در مورد ساختمان اشرافی کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) گفت‌: منظور شما کدام ساختمان است؟ اگر منظورتان ساختمان سوهانک است از 2.5 سال پیش تخلیه شده است و اولین خواهان ساختمان نیز محسن هاشمی بود، آن هم زمانی که در معاونت عمران دانشگاه آزاد حضور داشت.

فتاح اضافه کرد: بعد شخصا پدر ایشان این درخواست را مطرح کردند و با من جلسه داشتند؛ ساختمان کنونی کمیته‌ امداد 20 سال متروکه بود و هیچ سازمانی به دلیل دود، سروصدا و صدای هواپیما حاضر نبود به آنجا برود.

رئیس کمیته امداد در مورد میزان شفافیت در کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) نیز خاطر نشان کرد: کسی نمانده که در کار ما نظارت نکند، از دیوان عدالت اداری تا دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات، مجلس شورای اسلامی، حراست، بازرسی و …. بر کار ما نظارت دارند.

وی اضافه کرد: البته این نهادها صاحب اختیارند و می‌توانند هر چیزی را که از کمیته‌ امداد دیدند بگویند اما بروید و ببینید دیگران چه می‌کنند.

فتاح گفت: تنها یک آمار محرمانه در کمیته‌ امداد وجود دارد و آن هم اسم و آدرس مددجویان است و همین شهرداری بارها به ما نامه نوشت که می‌خواهیم برای مددجویانتان بسته غذایی ببریم اما به آنها آدرس ندادیم زیرا آنها آبرو دارند و به ما اعتماد کرده اند.

رئیس کمیته امداد در مورد ابلاغیه رییس جمهوری در مورد صرفه جویی نیز یادآور شد: من وزیر نیرو بودم و مصیبت کمبود آب و برق را دیده‌ام، ساختمان کمیته‌ امداد برق خورشیدی می‌گیرد، یک لامپ پرمصرف ندارد.

فتاح با بیان اینکه چطور می توانم به مددجویان با حقوق 300 تا 400 هزارتومانی بگویم اسراف نکنند، افزود: قطعا نظر دولت، صرفه جویی در سایر بخش‌های دیگر بوده است چراکه تورم چند ماه اخیر توان خانواده‌های مددجویان را نیز تحت تاثیر قرار داده است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این مساله رفع شود.

فتاح امروز در جمع اعضای شورای شهر تهران نیز حضور یافت و درباره راهکارهای توسعه این دو نهاد در بهبود امور فرهنگی و اجتماعی شهر تهران راهکارها بررسی شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه