وکیل آنلاین

رشد میانگین قد کودکان

رشد-کودکان

رشد میانگین قد کودکان

 مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کوتاه قدی کودکان از 20 درصد در دو دهه گذشته به چهار درصد کاهش یافته است و کودکان ایرانی بلندقدتر شده اند.

زهرا عبداللهی افزود: از دو دهه پیش به بعد آمار کوتاه قدی در کشور کاهش یافته و بچه های ایرانی بلندقدتر شده اند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ارتقای معنی دار و قابل توجهی در تغذیه کودکان کشور اتفاق افتاده و مشکل کوتاه قدی نداریم.

عبداللهی، مشکل اصلی کودکان امروز را اضافه وزن و چاقی دانست و ادامه داد: اضافه وزن و چاقی به شدت در حال افزایش است و می تواند سلامت کودکان را به خطر بیاندازد.

وی گفت: 20درصد دانش آموزان چاق هستند یا اضافه وزن دارند. مصرف غذاهای آماده و نوشابه های گازدار افزایش یافته است و مهمترین عامل چاقی و اضافه وزن است.

به گفته مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان خطرناکتر است زیرا اگر تعداد سلول های چربی بیشتر از حد مورد نیاز ساخته شود در بزرگسالی به محض دریافت کالری و چربی بیش از اندازه به صورت چربی در بدن فرد ذخیره می شود.

عبداللهی افزود: چاقی و اضافه وزن زمینه ساز بروز بیماری های غیر واگیر است، تمام بیماری های غیر واگیر مثل دیابت و سرطان در بین افراد چاق شیوع بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: در دسترس بودن غذاهای پرکالری در محیط کودک مانند خانه، ‌مهدکودک، مدرسه و محل‌های بازی و تفریح، سبب تشویق کودک به مصرف این مواد و در نتیجه اضافه وزن و چاقی می‌شود.

عبداللهی تاکید کرد: کاهش فعالیت بدنی (استفاده بیش از حد از کامپیوتر، تماشای تلویزیون به مدت طولانی و غیره) و کاهش فرصت‌های بازی در خارج از منزل موجب می‌شود تا بخشی از انرژی دریافتی از مواد غذایی در بدن به‌صورت چربی تجمع پیدا کرده و سبب اضافه وزن و چاقی شود.

به گفته وی، کودکان و نوجوانان باید در روز 60دقیقه فعالیت بدنی مناسب داشته باشند

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز