وکیل آنلاین

دستور کار ایمن سازی ۱۲۱ نقطه حادثه خیز ابلاغ شد

ایمن-سازی

دستور کار ایمن سازی 121 نقطه حادثه خیز ابلاغ شد

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری با تشریح جزئیات آخرین وضعیت نقاط حادثه خیز در کشور گفت: با انجام کارشناسی در 2ماه گذشته، 121 طرح ایمن ‌سازی نقاط حادثه خیز پر تصادف برای اجرا به استان‌ها ابلاغ‌ شده است.

«رضا اکبری» افزود: ایمن سازی این نقاط در 11 استان کشور با برآورد ریالی حدود 600 میلیارد ریال به تصویب رسیده و به ادارات کل مربوطه جهت اجرا از ابتدای سال 98 ابلاغ ‌شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری بیان کرد: در مجموع با 337 طرح قبلی رفع نقاط حادثه خیز در کشور، طرح‌های ابلاغ‌ شده در زمینه ایمن سازی نقاط حادثه خیر به 458 مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغ کمیسیون ایمنی راه‌ها، سه هزار و 392 نقطه در کشور شناسایی شده است، گفت: از بین این نقاط در مباحث کارشناسانه و جلسات متعدد، یک هزار و 585 نقطه به‌ عنوان نقاط پر تصادف شناسایی و بر اساس شاخص تصادفات هر نقطه اولویت‌بندی شده است.

اکبری با اشاره به اینکه پس از تهیه فهرست نهایی این نقاط و طی کردن تشریفات قانونی، مطالعه و تهیه طرح ایمن‌سازی توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ ای آغاز شد، افزود: 10 شرکت مهندسین مشاور صلاحیت دار برای این امر انتخاب شدند و پس از یک سال بررسی‌های میدانی و برگزاری جلسات متعدد در استان و ستادهای این سازمان طرح‌های ایمن‌سازی انها تهیه شد.

اکبری بابیان اینکه 337 طرح ایمن‌سازی مورد تصویب قرارگرفته به 34 اداره کل استانی راهداری و راه و شهرسازی ارجاع شده است، افزود: به‌ طور متوسط به هر استان 10 طرح برای اجرا ابلاغ‌ شده که باید هر استان با توجه به اعتبارات مالی نسبت به اصلاح این نقاط اقدام کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه یک هزار و 600 میلیارد ریال برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در سال 1397 توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مجموع اعتبارات کشوری و استانی تخصیص ‌یافته است، گفت: این 337 طرح هم‌اکنون در مرحله اجرا در استان‌ها قرار دارد و پیشرفت فیزیکی آن در استان‌ها متفاوت است.

به گفته اکبری، برای اجرای تمامی طرح های رفع نقاط حادثه خیز 2 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که باید تلاش شود تا از طریق منابع ملی و حمایت منابع استانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، اقدامات ایمن ‌سازی این نقاط انجام شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز