وکیل آنلاین

دستور برای اقدام قانونی سر رسید تسهیلات بانک ها

محمدرضا-حبیبی

دستور برای اقدام قانونی سر رسید تسهیلات بانک ها

محمدرضا حبیبی نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: تأمل عمدی بانکها در زمان سر رسید تسهیلات جایز نیست و بانکها باید با اقدام به موقع خود از مشکلات بیشتر برای سرمایه گذاران جلوگیری کنند.

امروز ( ۵ خرداد)در جلسه ای تخصصی که با سرپرست های بانکها و نمایندگان حقوقی آنان در دادگستری برگزار شد نماینده عالی قوه قضاییه افزود: بسیاری از بانکها از اقدام به موقع در زمان سررسید تسهیلات امتناع می کنند و اجازه می دهند تا اینقدر بدهی تسهیلات گیرنده بالا برود که با تأمین خواسته برابری کند.

وی خاطرنشان کرد: بانک باید یار سرمایه گذار در اقتصاد مقاومتی باشد و به گونه ای در ارائه تسهیلات و بازپرداخت تسهیلات در کنار سرمایه گذار قرار گیرد که آن سرمایه گذاری به سرانجام رسیده و ختم به تولید و اشتغال گردد ضمن اینکه تسهیلات گیرندگان هم باید توجه داشته باشند ارائه فعالیت بانکها در پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی مستلزم بازپرداخت به موقع تسهیلات دریافتی توسط آنان است.

وی با اشاره به پرونده های اقتصادی ما بین بانکها و سرمایه گذاران در دستگاه قضایی، بیان کرد: در بسیاری از موارد مشخص است که بانک از زمان سررسید تسهیلات اینقدر دیر اقدام کرده است تا بتواند تمام دارایی تضمین وام را به عنوان خسارت توقیف کند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: اگرچه این شیوه کار شاید از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد اما چنانچه به عمد و با اینگونه نیات انجام گیرد ضمان شرعی دارد و بر ضمه کسانی که در این ماجرا دخالت دارند می ماند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : قوه قضائیه

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز