وکیل آنلاین

در دولت دوازهم میانگین سنی استانداران و فرمانداران کاهش یافته است

سخنگوی-وزارت-کشور

در دولت دوازهم میانگین سنی استانداران و فرمانداران کاهش یافته است

سخنگوی وزارت کشور از کاهش میانگین سنی استانداران و فرمانداران در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: مصوبه مجلس درباره منع بکارگیری بازنشستگان پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ رییس جمهوری در این وزارتخانه اجرا می شود.

سید سلمان سامانی روز جمعه با تاکید بر تحقق سیاست جوانگرایی دولت در این وزارتخانه افزود: با توجه به تاکید رییس جمهوری و ضرورت جوانتر شدن بدنه مدیریت کشور، در یک سال گذشته کاهش میانگین سنی مدیران یکی از رویکردهای وزارت کشور در انتصاب ها بوده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته با تغییر مدیریت ٢٠٧ فرمانداری در سراسر کشور، شاهد حضور بیشتر جوانان در جایگاه مدیریت عالی دولت در شهرستان ها بوده ایم.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها با استقبال از مصوبه جدید مجلس درباره منع بکارگیری بازنشستگان تصریح کرد: سیاست جوانگرایی همواره مورد تاکید وزیر کشور بوده است و این مصوبه پس از سیر مراحل قانونی و با ابلاغ رییس جمهوری مانند سایر قوانین، در وزارت کشور اجرا خواهد شد.

سامانی، آرمانگرایی واقع بینانه را از مهمترین ویژگی های مدیران جوان کشور دانست و اظهار داشت: کشور ما هیچ گاه از اعتماد به جوانان متضرر نشده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوم مرداد در مصوبه ای به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهور را ممنوع کردند.

بر اساس این مصوبه، بکارگیری ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر و دارندگان اختیارات خاصه مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات از شمول این قانون مستثنی هستند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز