وکیل آنلاین

درخواست بانک مسکن برای صدور اجراییه در پرونده بابک زنجانی

بابک-زنجانی

درخواست بانک مسکن برای صدور اجراییه در پرونده بابک زنجانی

بانک مسکن یکی از شکات پرونده بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که 65 میلیون یورو از او طلب دارد، از دادگاه صدور اجراییه برای وصول مطالباتش را درخواست کرد.

جواد احمدی‌پور، وکیل مدافع بانک مسکن در پرونده بابک زنجانی گفت: شعبه 15 دادگاه انقلاب در شکایت بانک مسکن از زنجانی، او را به رد مال به مبلغ 65 میلیون و 500 هزار یورو محکوم کرده است که در این خصوص تقاضای صدور اجراییه برای وصول مطالبات را کردیم.

این وکیل دادگستری افزود: زنجانی قبل از دستگیری، برای اینکه بتواند، وثایق شخصی به نام «الف.ر» را آزاد کند، بدهی او را به بانک مسکن پرداخت کرده بود و اکنون این وثایق در اختیار بانک مسکن است اما کفاف بدهی زنجانی به بانک مسکن را نمی‌دهد.

احمدی‌پور اضافه کرد: زمانی که از زنجانی شکایت کردیم، هر یورو سه هزار و 500 تا چهار هزار تومان بود اما الان هر یورو به حدود 15 هزار تومان و بیشتر رسیده است.

این وکیل دادگستری با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان قضایی با زنجانی افزود: مسئولان دستگاه قضایی همان‌طور که در پرونده‌های اقتصادی اخیر با اقتدار برخورد و اخلالگران را مجازات کردند در پرونده بابک زنجانی نیز باید این گونه عمل کنند زیرا زنجانی در این سال‌ها ثابت کرده اراده‌ای برای پرداخت بدهی و تسویه مطالبات شرکت نفت و بانک مسکن که دو شاکی اصلی او هستند، ندارد.

احمدی‌پور که قاضی پیشین دادگستری است و رسیدگی به پرونده شرکت‌های مضاربه‌ای و فاضل خداداد را به عنوان بازپرس در دهه 60 و دهه 70 در کارنامه کاری خود دارد گفت: در پرونده شرکت‌های مضاربه‌ای که در دهه 60 به یک معضل تبدیل شده بود، پنج متهم وجود داشت که سه نفر اعدام و دو نفر نیز حبس گرفتند و بعد از آن دیگر بساط شرکت‌های مضاربه‌ای برچیده شد.

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم و حکم او در دیوان عالی کشور تایید شده است.

دو تن از همدستان او نیز در دادگاه بدوی اعدام گرفته بودند اما دیوان عالی کشور حکم اعدام آنها را نقض کرد و نهایتاً این دو نفر در شعبه هم عرض در دادگاه انقلاب به 20 سال حبس محکوم شدند.

به تازگی نیز بر اساس آنچه دادستان تهران گفته، پرونده علیرضا زیبا حالت منفرد که از او به عنوان جعبه سیاه بابک زنجانی یاد می‌شود با صدور کیفرخواست به دادگاه رفته است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز