وکیل آنلاین

خشونت پنهان در قالب انتشار زندگی کودکان در فضای مجازی

انتشار زندگی کودکان - خشونت پنهان در قالب انتشار زندگی کودکان در فضای مجازی

خشونت پنهان در قالب انتشار زندگی کودکان در فضای مجازی

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س) گفت: خشونت پنهان علیه کودکان به جز سوءاستفاده های جنسی و خشونت علیه کودکان کار، در درون خانواده های ایرانی و از طریق به اشتراک گذاشتن زندگی کودکان در شبکه های مجازی رو به افزایش است.

افسانه کمالی در همایش سلامت روان و رسانه افزود: امروزه در جامعه ما به اشتراک گذاشتن حرکات، رفتارها، نوع پوشش، چهره و منش کودکان از سوی والدین شان در شبکه های اجتماعی منجر به خشونتی پنهان علیه کودکان شده است به طوری که آنان در بزرگسالی با مشاهده این موارد دچار مشکلات اجتماعی و روانی می شوند.

این جامعه شناس ادامه داد: در واقع این نوع خشونت به اشتراک گذاشتن حریم خصوصی کودکان در عرصه عمومی است و در خانواده های به اصطلاح لاکچری کشور این خشونت افزایش دارد. البته در خانواده های متوسط و اقشار با درآمد پایین نیز این مساله به صورت متظاهرانه جلوه می کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یکی دیگر از خشونت های پنهان علیه کودکان در خانواده های ایرانی آن است که والدین تمایل دارند فرزندانشان چیزی هایی را که دوست دارند، دنبال کنند و نمی گذارند کودک خود را دریابد.

به گفته وی، با این کار نگرش ها و ایده های والدین در کودکان شکل می گیرد که آینده اجتماعی، تحصیلی و شغلی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت آنها به استقلال نمی رسند.

کمالی افزود: متاسفانه تصور عامه جامعه بر خشونت جنسی، فیزیکی یا سوءاستفاده های کاری استوار است در حالی که از خشونت پنهان درون خانواده های ایرانی غافل هستیم که بیشترین آسیب را به کودک وارد می کند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند و شبکه های اجتماعی بر خشونت پنهان علیه آنان بیشتر دامن می زند. در چنین شرایطی جامعه ما نیاز به فرهنگ سازی در زمینه خشونت پنهان علیه کودکان دارد و باید رسانه ها بیشتر به این موضوع بپردازند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز