وکیل آنلاین

خدمات پزشکی دائم در زندان به بقایی ارائه می شود

اصغر-جهانگیر

خدمات پزشکی دائم در زندان به بقایی ارائه می شود

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه پزشک و تیم پزشکی به طور دائم در زندان در اختیار حمید بقایی قرار دارد، گفت: زندان بیش از وظیفه ای که برعهده اش بود به وی خدمت ارائه کرد.

درباره وضعیت حمید بقایی در زندان افزود: هرکسی که وارد زندان می شود، وظیفه سازمان زندان ها صرفنظر از نوع جرم و مقام آن فرد، حفظ جان و سلامتی او است و تلاش می شود هم سلامتی آن زندانی حفظ و هم اگر به برنامه های آموزشی و توانمندسازی نیاز باشد، این موارد انجام شود.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: او هم مانند بقیه زندانیان وقتی وارد زندان شد، تلاش کردیم سلامتی اش را حفظ کنیم و از آنجا که حاضر به خوردن غذا نبود و به نوعی اعتصاب غذا کرده بود، ابتدا از طریق جلساتی که با حضور پزشکان، روان پزشکان و مسئولان زندان با او گذاشته شد، سعی کردیم او را به خوردن غذا متقاعد کنیم و اینکه دست از اقدامی که موجب نقض مقررات زندان است بکشد تا آسیبی به سلامت او وارد نشود.
جهانگیر با تاکید بر اینکه زحمات زیادی متوجه زندان شد، تصریح کرد: روزانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پزشکان بقایی را تحت کنترل دارند و علائم حیاتی او را کنترل می کنند.
معاون قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون بقایی در زندان بیهوش شده است یا نه، گفت: نه؛ وی تا کنون در داخل زندان بیهوش نشده است اما از آنجا که نخوردن غذا، موجب بی حالی می شود، بی حالی در مورد او صدق می کرد.
وی افزود: خدمات پزشک و تیم پزشکی به طور دائم در اختیار بقایی است و زندان بیشتر از آنچه که برعهده اش بود، درمورد این زندانی تلاش می کند. حتی در جایی که خدمات درمان خارج از زندان احساس می شد خود زندان برای انجام این کار پیشقدم شده، او را به بیمارستان خارج از زندان اعزام می کرد.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره اعطای مرخصی به بقایی نیز گفت: او یک نوبت از مرخصی استفاده کرده است و اینکه دوباره می تواند مرخصی های دیگر داشته باشد یا نداشته باشد با نظر مراحع قضایی این اتفاق می افتد.
او همچنین درباره ادعای بقایی مبنی براینکه قوه قضاییه به او گفته در صورت عذرخواهی از رئیس قوه قضاییه از زندان آزاد می شود، اظهارکرد: به این ادعای او پاسخ دادیم و این ادعاها امکان تشکیل پرونده و تعقیب قضایی دارد اما در مورد وی قصد نداریم بلافاصله او را تحت شکایت قضایی قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، پاییز سال 96 در پنج جلسه دادگاه غیرعلنی در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به اتهامات حمید بقایی رسیدگی شد و سپس رأی او مبنی بر تحمل 15 سال حبس و بازگرداندن اموال دولتی صادر شد. البته در هر عنوان اتهامی به چند سال حبس محکوم شد که طبق قانون آیین دادرسی کیفری جدید بیشترین حکم که 15 سال حبس بود برای متهم اعمال شد.
بقایی پس از تایید رأی در دیوان عالی کشور، اواخر اسفند پارسال برای تحمل حبس، راهی اوین شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز