وکیل آنلاین

حق بیمه تاکسیرانان از هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود

حق-بیمه-رانندگان

حق بیمه تاکسیرانان از هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق 2 هزار و 750 میلیارد ریال بابت حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی و سایر مشاغل خاص از محل هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت (سهم 50 درصدی) پرداخت می شود.

مرتضی ضامنی افزود: پس از کش و قوس‌های فراوان، در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، پرداخت حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی از سهم دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد.

وی ادامه داد: از 15 روز پیش که موضوع حذف اعتبارات بیمه رانندگان تاکسی مطرح شد، پیگیری های فشرده‌ای را از طریق نمایندگان مجلس انجام دادیم تا در این هفته، در کمیسیون تلفیق موضوع مطرح و اعتبار بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی به تصویب رسید.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: به استناد این مصوبه، دولت موظف است سهم 50 درصدی خود را از بیمه اقشار خاص از جمله رانندگان حمل و نقل عمومی از محل هدفمندی یارانه‌ها به میزان 2 هزار و 750 میلیارد ریال در بودجه 98 لحاظ کند و با تحقق این امر رانندگان از بابت بیمه خیالی آسوده خواهند داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم با تدبیر نمایندگان مجلس نگاه ویژه ای در بررسی لایحه بودجه 98 به موضوع بیمه رانندگان تاکسی شود و شاهد احیای این اعتبار به منظور کمک به این قشر زحمتکش باشیم.

ضامنی گفت: در حال حاضر 360 هزار راننده تاکسی در کشور مشغول فعالیت هستند و 10 درصد هم راننده کمکی برای تاکسی ها هستند که در مجموع حدود 400 هزار راننده تاکسی فعال داریم و به طور متوسط حدود 50 درصد آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: همچنین 25 هزار راننده اتوبوس داریم که با احتساب کمک راننده حدود 50 هزار نفر می شوند و 350 هزار راننده خودروهای بار شهری در کشور فعال هستنند و زیرنظر شهرداری ها خدمت می کنند که در مجموع با اعتبار درنظرگرفته شده همخوانی دارد.

ضامنی تاکید کرد: به دلیل پرشدن سقف شمار رانندگان بیمه شده تاکسی در تامین اجتماعی و محدود بودن این سقف شمار زیادی از رانندگان بیمه نشده اند. همچنین به علت اختصاص نداشتن سرفصل اعتباری مشخص برای این حوزه و عدم پرداخت حق دولت، سازمان تامین اجتماعی مکرر اعلام می کند بیمه رانندگان متوقف خواهد شد.

ضامنی خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات در خصوص بیمه رانندگان تاکسی شفاف نیست و لازم است این اطلاعات از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به صورت برخط باشد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به اینکه در سال 1391 و 92 مبادی بیمه رانندگان تاکسی متعدد بود، تصریح کرد: لازم است اطلاعات مربوط به رانندگان تاکسی پالایش و راستی آزمایی شود و افرادی که واقعا راننده تاکسی هستند، بیمه شوند.

ضامنی افزود:‌ باید بپذیریم که شرایط فعلی تاکسیرانان، شرایط مناسبی نیست، در سال‌های گذشته وضعیت به مراتب قابل قبول‏‌تر بود، موضوع بسیار مهم بیمه تامین اجتماعی رانندگان طی چند سال اخیر مغفول مانده است. این در حالی است که این افراد به ‌دلیل نوع کاری که انجام می‌دهند، بیش از سایرین دچار فرسایش و فرسودگی می‏شوند و لازم است در چتر حمایتی بیمه قرار بگیرند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه