وکیل آنلاین

حضور وکیل برای متهمان دادسرای نوجوانان الزامی است

دادسرا

حضور وکیل برای متهمان دادسرای نوجوانان الزامی است

سرپرست دادسرای ناحیه 29 تهران «ویژه نوجوانان» گفت: بیشتر پرونده های مفتوح در این دادسرا مربوط به اقشار ضعیف جامعه است و به لحاظ موازین قانونی، حضور و دخالت وکیل برای متهمان دادسرای نوجوانان الزامی است.

کانون وکلای دادگستری مرکز، المیرا نقی زاده در نشست مشترک کانون وکلای دادگستری مرکز با مجتمع قضایی شهید فهمیده و دادسرای ناحیه 29 تهران «ویژه نوجوانان» در سالن اقبال کانون وکلای مرکز افزود: حقوق دفاعی متهمان و داشتن وکیل در مرحله دادسرا در راستای اصلاح و درمان نوجوانان و بازگرداندن آنها به جامعه نیازمند حمایت های سازمان ها و نهادهای مدنی به ویژه کانون وکلا برای معرفی همکاران وکیل در پذیرش پرونده های تسخیری اطفال و نوجوانان است.

وی ادامه داد: تمام جرایم نوجوانان در تهران به دادسرای ناحیه 29 ارجاع می‌ شود و در دادسرای نوجوانان سعی بر آن است تا از ظرفیت های قانونی موجود به ‌جای مجازات کودکان آسیب‌پذیر استفاده شود.

نقی زاده اظهار داشت: حضور نداشتن وکیل، دادرسی را با چالش مواجه می کند؛ بنابراین در راستای رعایت کنوانسیون حقوق کودک، آیین دادرسی کیفری همچنین ناتوانی نوجوانان در انتخاب وکیل، عدم فن بیان و عدم اشراف به قوانین، حمایت کانون وکلا و وکلا در قبول پرونده های تسخیری اطفال و نوجوانان به ویژه کودکانی که با سوءاستفاده و ناآگاهانه مرتکب بزه شده اند، ضرورت دارد.
در ادامه این نشست، احمد جعفری سرپرست مجتمع قضایی شهید فهمیده گفت: وکلا با میل و رضایت خود در آن مجتمع حاضر می شوند و این اقدام خداپسندانه از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

وی افزود: امیدوارم هیچ پرونده ای بدون وکیل تشکیل نشود و خروجی محاکم به جای مجازات اطفال به سمت اصلاح، بازپروری و اقدامات پیشگیرانه سوق داده شود و از آنجایی که نبود وکیل در پرونده‌های اطفال و نوجوانان مشکلاتی در دادرسی ایجاد می کند، بر تداوم همکاری کانون وکلا با آن مجتمع برای کمک حقوقی به اطفال و نوجوانان معارض قانون تاکید داریم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه