وکیل آنلاین

توسعه حاشیه‌نشینی درمرکز استان کرمان، متوقف شد

قوه قضائیه

توسعه حاشیه‌نشینی

درمرکز استان کرمان، متوقف شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: توسعه حاشیه‌نشینی در مرکز کرمان اکنون کاملاً متوقف شده و سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دولتی در حاشیه شهر کرمان به دولت برگشت داده شده است.

به گزارش دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که با حضور مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد، افزود: کرمان مانند بسیاری از استان‌های دیگر با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه حاشیه‌نشینی در کرمان به نقطه بحرانی رسیده بود، ادامه داد:  از سال ۹۳ به بعد در زمینه مقابله با حاشیه‌نشینی اقدامات مؤثری انجام شد و مقامات قضایی، اجرایی، انتظامی و امنیتی در کنار هم با این پدیده مقابله کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه توقف حاشیه‌نشینی نخستین مرحله کار در استان کرمان بوده است، تصریح کرد: در مرحله دوم رفع تجاوزها در دستور کار قرار گرفت که در مجموع ۲۶ هزار هکتار اراضی دولتی استان مسترد و یا ساماندهی شد.

موحد خاطرنشان کرد: آخرین مرحله مقابله با حاشیه نشینی ساماندهی سکونت‌گاه های غیر رسمی می باشد که در این راستا طرح نجات صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سال گذشته استان کرمان در زمینه جلوگیری از تعرض به اراضی دولتی جزء برترین‌ها بود و هزینه‌های زیادی هم‌ در این راه پرداخت شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
telegram توسعه حاشیه‌نشینی درمرکز استان کرمان، متوقف شدinstagram توسعه حاشیه‌نشینی درمرکز استان کرمان، متوقف شد
دانلود اپلیکیشن دادورزیار :

android توسعه حاشیه‌نشینی درمرکز استان کرمان، متوقف شد

منبع : پایگاه خبری قوه قضائیه

کارشناس حقوق

افزودن یک دیدگاه