وکیل آنلاین

تولیدکنندگان آهن بر اساس ریال معاملات خود را انجام دهند

آهن

تولیدکنندگان آهن بر اساس ریال معاملات خود را انجام دهند

با توجه به قیمت های عرضه شده در بازار رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد تاکید کرد که تولیدکنندگان فولاد به جای نرخ های جهانی، از «ریال» به عنوان مبنای محاسبه قیمت استفاده کنند.

«محمد آزاد»  اظهار داشت: فولادسازان کشور مواد اولیه مورد نیاز خود از قبیل زغالسنگ و سنگ آهن را از داخل و با نرخ هایی تامین می کنند که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می شود؛ بنابراین نباید نرخ ارز را ملاک تعیین قیمت خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: امروز نرخ بورس کالا برای هر کیلوگرم تیرآهن و میلگرد 2 هزار و 900 تومان و با حمل از کارخانه تا محل فروشگاه به رقم سه هزار 200 تا 300 تومان می رسد و مصرف کننده نهایی حداکثر سه هزار و 700 تومان این کالا را به ازای هرکیلوگرم می خرد؛ اما فروشندگان متفرقه نرخ های بالاتری را از مصرف کننده مطالبه می کنند.

این فعال صنفی افزود: براساس تصمیم اتخاذ شده در نشست های تخصصی و کارشناسی با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و «جعفر سرقینی» معاون امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه، مقرر شد که فروشندگان آهن نیاز خود را از تعاونی ذیربط بر مبنای قیمت واقعی تهیه کنند.

وی گفت: بعد از مدتی قرار بود ذوب آهن اصفهان از امروز (30 مرداد) اقدام به عرضه تیرآهن 16 و میلگرد 22 در بورس کالا کند اما عرضه ای صورت نگرفت، درحالی که فروشندگان و مصرف کنندگان یک نوع تیرآهن و میلگرد نیاز ندارند و باید سبد تولید متنوع شامل تیرآهن 14، 16، 18 و … میلگرد 14، 16، 18، 20 و … در اختیار داشته باشند.

رییس این تشکل صفنی اضافه کرد: مصرف کنندگان آهن آلات در ازای پروانه ساختمانی صادر شده توسط شهرداری به ازای هر مترمربع می توانند 50 کیلو گرم آهن الات براساس نرخ مصوب دریافت کنند.

وی یادآور شد: با محاسبه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به نرخ آهن آلات، حدود سه هزار ریال در ازای هر کیلوگرم به قیمت محصول افزوده و به مصرف کننده نهایی فروخته می شود.

آزاد خاطرنشان ساخت: مخالفتی برای حضور تولیدات فولادسازان کشور در بازارهای صادراتی نیست؛ در واقع باید مراقبت شود تا جریان صادرات تداوم یابد اما در کنار آن، تامین نیاز داخلی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد نشان می دهد در چهار ماهه 97 میزان صادرات تیرآهن، میلگرد، ورق گرم و سرد به ترتیب 66، 402، 342 و 10 هزار تن بود که در مقایسه با دوره مشابه پارسال به ترتیب افزایش 2، 85، 293 و 100 درصدی را نشان می دهد.

علاوه بر این، میزان واردات تیرآهن، میلگرد، ورق گرم وسرد در چهار ماه امسال به ترتیب 9، 16، 105 و 122 هزار تن شد که نسبت به دوره مشابه به ترتیب 40، 48، 72 و 36 درصد کاهش نشان می دهد.

پارسال میزان تولید فولاد میانی ( خام ) به رقم 21.8 میلیون تن رسید و پیش بینی شده امسال 24 میلیون تن تولید داشته باشیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز