وکیل آنلاین

جمالی نوبندگانی: تمدید قانون وضعیت اضطراری آمریکا برای ۳۸امین سال نشان از تداوم دشمنی با ایران/ دشمنی آمریکا با برجام هم کم نشد

مجلس شورای اسلامی

جمالی نوبندگانی:

تمدید قانون وضعیت اضطراری آمریکا برای ۳۸امین سال نشان از تداوم دشمنی با ایران/ دشمنی آمریکا با برجام هم کم نشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: تمدید قانون وضعیت اضطراری آمریکا برای ۳۸امین سال با وجود تصویب برجام، نشان از تداوم دشمنی آنها با جمهوری اسلامی است.
 
محمدجواد جمالی نوبندگانی در واکنش به تمدید قانون برقراری وضعیت اضطرار ملی آمریکا در قبال ایران، گفت: اعلام وضعیت اضطراری علیه ایران از سال ۱۳۵۸ و با دستور جیمی کارتر تصویب و اجرا شد، بعد از وی نیز همه روسای جمهور دموکرات و جمهوری خواه ایالات متحده آن را تمدید کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمدید این قانون حتی با وجود تحقق توافق هسته ای نشان از تداوم دشمنی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است لذا برجام هم از دشمنی آنها با ما کم نکرد، برهمین اساس تمام دیوار بی اعتمادی فرو نریخته است.

وی افزود: آمریکایی ها در موضوع جدیدی چون برجام نه تنها به تعهدات خود پایبند نبودند بلکه نقض عهد کردند، با این وجود نمی توان انتظار حل موضوععات و دشمنی های قدیم را داشت. بنابراین موضوع تکراری ۳۸ ساله ( تمدید تمدید قانون برقراری وضعیت اضطرار ملی آمریکا در قبال ایران ) یکباره حل نخواهد شد.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه تمدید این قانون در زنجیره اقدامات تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی می گنجد، گفت: جمهوری اسلامی ایران تمدید قانون برقراری وضعیت اضطرار ملی آمریکا در قبال ایران و امضای مجدد آن توسط ترامپ را  قابل پیش بینی کرده بود.

وی معتقد است: به موجب تمدید قانون برقراری وضعیت اضطرار ملی آمریکا در قبال ایران، بازگشت مجدد برخی تحریم ها امکانپذیر است منهی تنها در صورتی که ترامپ عدم پایبندی آمریکا به برجام را اعلام و بعد با اخذ نظر مجلس نمایندگان و کنگره تنها تحریم های تعلیق شده را بازگردانند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تحریم کادسا در حوزه مذکور می گنجد اما تحریم های هسته ای به برجام مربوط بوده و به تمدید این قانون ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران مصوب سال مجدد از سوی دونالد ترامپ به مدت یکسال دیگر تمدید شد، از این فرمان به عنوان راهکار ایجاد یک وضعیت اضطراری برای مقابله با تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا یاد می‌شود. 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
telegram جمالی نوبندگانی: تمدید قانون وضعیت اضطراری آمریکا برای ۳۸امین سال نشان از تداوم دشمنی با ایران/ دشمنی آمریکا با برجام هم کم نشدinstagram جمالی نوبندگانی: تمدید قانون وضعیت اضطراری آمریکا برای ۳۸امین سال نشان از تداوم دشمنی با ایران/ دشمنی آمریکا با برجام هم کم نشد
دانلود اپلیکیشن دادورزیار :

android جمالی نوبندگانی: تمدید قانون وضعیت اضطراری آمریکا برای ۳۸امین سال نشان از تداوم دشمنی با ایران/ دشمنی آمریکا با برجام هم کم نشد

 

منبع : پایگاه خبری خانه ملت

پست های مرتبط

کارشناس حقوق

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز