وکیل آنلاین

همه تلاش کنند محکومیت زندان کاهش پیدا کند

محکومیت

همه تلاش کنند محکومیت زندان کاهش پیدا کند

 امام جمعه موقت تهران گفت: باید از تمام ابزارها و امکانات استفاده کنیم تا محکومیت زندان را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد با استقبال از سخنان آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه مبنی بر پیشنهاد عفو عمومی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  اظهار داشت: برای ارتقای سطح فرهنگ، حفظ خانواده ها و کاهش جرایم عمومی باید به محکومان به زندان توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی از ضرورت پیش بینی محکومیت های مناسب برای مجرمان سخن گفت و افزود: مسئولان درنظرداشته باشند تا چنانچه بازداشت ضرورت داشت، اقدام به بازداشت کنند. امروز امکانات و فناوری های جدید به گونه ای پیشرفت کرده که می توان فرد مجرم را در یک شهر یا منطقه و حتی در منزل خودش زندانی کرد.

رئیس قوه قضاییه هفته گذشته در نشست روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها از گستردگی دامنه شمول عفو در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از زندانیان مورد عفو قرار خواهند گرفت. البته آن استثنا‌هایی که در عفو‌های دیگر وجود دارد، برای این عفو جدید نیز مطرح می‌شود، اما تلاش ما این است که با انجام بررسی‌های دقیق، تعداد بیشتری مشمول شرایط شوند.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به موافقت رهبر معظم انقلاب با اصل موضوع به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها نیز به ایرنا گفت: سازمان زندان ها معیارهای عفو را مشخص و تقدیم رئیس قوه قضاییه کرده است. زیرا رئیس دستگاه قضا باید در این خصوص نظر بدهد و تعیین تکلیف کند. بر همین اساس پیشنهادات خود را به دفتر رئیس دستگاه قضا تقدیم کردیم و منتظر نتیجه هستیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز