وکیل آنلاین

تعداد قاچاق انسان در سال ۲۰۱۶ به ۲.۵ میلیون رسید

قاچاق-مهاجر

تعداد قاچاق انسان در سال 2016 به 2.5 میلیون رسید

در سال 2016 دستکم 2.5 مهاجر غیرقانونی در سطح جهان قاچاق شدند، این خبر را دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل (UNODC) روز چهارشنبه اعلام کرد.

قاچاق انسان  در تمامی مناطق جهان روی می دهد و حدود  7 میلیارد دلار برای قاچاقچیان درآمدزایی داشته که معادل کمک های انسانی آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا در سال 2016 بوده است.

این اولین  گزارش تحقیقاتی جهانی درباره قاچاق مهاجران می باشد .

این تحقیق با توصیف 30 مسیر اصلی قاچاق انسان در سطح جهان ، خاطرنشان می کند بسیاری از موارد قاچاق انسان شامل کودکهای بدون سرپرستی می شود که بطور خاص در برابر سوء استفاده و آزار قاچاقچیان و افراد دیگر آسیب پذیر هستند. در سال 2016 نزدیک به 34 هزار کودک بدون سرپرست وارد کشورهای یونان ، ایتالیا ، بلغارستان و اسپانیا در اروپا شدند.

ژان -لوک لیماهیو‘ مدیر بخش سیاست و تحلیل دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل گفت: این یک جنایت جهانی است که یک پاسخ جهانی شامل بهبود همکاری های منطقه ای و بین المللی و برخوردهای قضایی در سطح کشورها را می طلبد.

بنا بر آمار سازمان بین المللی مهاجرت ، هر ساله هزاران نفر بر اثر فعالیت های قاچاق جان خود را از دست می دهند.

بسیاری از مهاجران بر اثر غرق شدن در دریا یا حوادث جاده ای یا شرایط بد آب و هوایی کشته می شوند. مسیر دریای مدیترانه مرگبارترین مسیر قاچاق مهاجر در جهان است بطوری که حدود 50 درصد از شمار کل مرگ مهاجران در این مسیر اتفاق می افتد. همچنین مواردی از کشته شدن سیستماتیک مهاجران در امتداد بسیاری از مسیرهای قاچاق نیز گزارش شده است اما مهاجران قاچاق همچنین در برابر شمار دیگری از انواع جنایت شامل خشونت ، تجاوز ، دزدی و آدم ربایی نیز آسیب پذیر هستند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه