وکیل آنلاین

ترخیص تجهیزات پزشکی نیازمند ارز دولتی

رئیس-انجمن-چشم-پزشکی-ایران

ترخیص تجهیزات پزشکی نیازمند ارز دولتی

 رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: تجهیزات پزشکی به گمرک وارد شده و لازم است ارز دولتی به آنها تعلق گیرد تا ترخیص شوند؛ زیرا مراکز پزشکی قادر به خرید این تجهیزات با ارز آزاد نیستند.

محمود جباروند روز چهارشنبه در نشست خبری بیست و هشتمین همایش بین المللی چشم پزشکی ایران، اظهار داشت: به تجهیزات پزشکی مصرفی باید ارز دولتی تعلق گیرد؛ به عنوان نمونه دستگاه های خدمات تشخیصی در حوزه چشم پزشکی برای کشور بسیار ضروری و لازم است و اگر ارز دولتی به آنها تعلق نگیرد، قیمت ها در بیمارستان های دولتی و خصوصی افزایش یافته و برای مراکز چشم پزشکی بار مالی ایجاد می شود.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه دستگاه هایی که خریداری می شوند، باید با ارز دولتی وارد شوند در غیر این صورت ارز آزاد باعث می شود کیفیت خدمات تشخیصی پایین بیاید، افزود: نگرانی ما آن است که اگر نرخ ارز آزاد باشد، بیمارستان ها و مراکز پزشکی نمی توانند تجهیزات پزشکی مورد نیاز را تامین کنند و همچنین ثبات تعرفه ها نیز امکان پذیر نخواهد بود.

جباروند اضافه کرد: در حال حاضر اختلافاتی میان مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سایر وزارتخانه ها در خصوص قیمت گذاری تجهیزات چشم پزشکی وجود دارد؛ درحالی که آنها باید منافع و سلامتی مردم را در نظر بگیرند.

به گفته وی، ضرورت دارد در وسایل غیرپزشکی صرفه جویی صورت گیرد و تجهیزات پزشکی با ارز دولتی وارد شوند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران اظهار داشت: در حال حاضر کمبود تجهیزات مصرفی در حوزه چشم پزشکی نداریم؛ چراکه تحریم ها در این حوزه پزشکی چندان تاثیری نگذاشته است اما برخی تصمیمات داخلی کشور باعث بروز مشکلات می شود.

جباروند با بیان اینکه خدمات پزشکی در اولویت جامعه قرار دارند، افزود: جامعه پزشکی از معتمدترین افراد هستند که با توجه به فشار اقتصادی، رشد قیمت تجهیزات مصرفی، افزایش نیافتن تعرفه ها و بهای ویزیت ها همچنان به ارائه خدمات به مردم ادامه می دهند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران اظهار داشت: تعامل و همکاری مردم با جامعه پزشکی از گذشته های دور تاکنون ثابت شده و در تاریخ ماندگار است.

امین الله نیک اقبال عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران نیز در این نشست به مردم اطمینان داد که به رغم همه نگرانی ها و فشارهای اقتصادی، بدون افزایش تعرفه ها به مردم خدمات چشم پزشکی ارائه خواهد شد.

وی افزود: اگر کسی وارد حیطه چشم پزشکی شود، نسبت به حفظ سلامت بیماران، تعهد کامل دارد و زیرمجموعه های چشم پزشکی از جمله عینک سازان نیز با جامعه چشم پزشکان در تعامل هستند.

نیک اقبال اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مشکل ما با بیمه ها است که با برگزاری جلسات مختلف در تلاش هستیم درصد قابل قبولی از خدمات چشم پزشکی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

این چشم پزشک درباره برخی عفونت های چشمی گفت: عفونت های چشمی روی پلک و پوست ایجاد می شوند و با قرمزی و ترشحات چشم همراه هستند. البته سیستم دفاعی چشم قوی است و با مراجعه به پزشک این عفونت ها برطرف می شوند.

نیک اقبال افزود: عفونت هایی نیز در قرنیه چشم ایجاد می شوند که معمولا به دلیل استفاده از لنزهای تماسی بروز می یابند و با قرمزی و حساسیت چشم همراه هستند که اگر به موقع درمان نشوند، مشکلات جدی برای بیمار ایجاد می کنند.

وی به آب مروارید اشاره کرد و افزود: بیماری آب مروارید در سنین 60 تا 70 سالگی بیشتر شایع است و 50 درصد افراد در این سنین مبتلا به این بیماری می شوند.

نیک اقبال تاکید کرد: آب مروارید باید سریعا درمان شود در غیر این صورت تبدیل به آب سیاه می شود.

* چشم پزشکی کودکان ایران سرآمد دنیا است

مصطفی سلطان سنجری استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست گفت: چشم پزشکی کودکان ایران در دنیا سرآمد است و چشم پزشکان به صورت فوق تخصصی فعالیت می کنند با توجه به این موضوع و هزینه های پایین چشم پزشکی، تعداد قابل توجهی از بیماران کشورهای مختلف برای انجام جراحی انحراف چشم به ایران می آیند.

وی همچنین به افزود: با توجه به اینکه غربالگری چشم از چهار سالگی در کودکان انجام می شود، این افراد در بزرگسالی کمتر دچار عیوب انکساری می شوند.

این فوق تخصص چشم با اشاره به اینکه عیوب انکساری اگر به موقع تشخیص داده شود، با تجویز عینک برطرف می شود، ادامه داد: درمان چشم در ایران در سطح بین المللی استاندارد است و با روش های جدید روز دنیا پیش می رود.

سنجری همچنین به برگزاری بیست و هشتمین همایش چشم پزشکی که قرار است 21 آبان ماه برگزار شود، اشاره کرد و گفت: در این همایش بین المللی اساتید برجسته چشم پزشکی از کشورهای آمریکا، اروپا و آسیا حضور دارند و به تبادلات علمی و بحث و گفت و گو خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: در این همایش از گروه های مختلف هر کدام 20 مقاله به صورت سخنرانی و 30 پوستر ارایه می شود و همچنین در حاشیه برگزاری این همایش بین المللی، نمایشگاهی برای ارتقای کیفیت خدمات نوین چشم پزشکی برگزار می شود و مراکز بیمارستانی نیز می توانند برای خرید تجهیزات خود به این نمایشگاه مراجعه کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز