وکیل آنلاین

بررسی تعدادی اختلاس در ادارات کرمان

یدالله-موحد

بررسی تعدادی اختلاس در ادارات کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان با اعلام برنامه های هفته قوه قضائیه و اشاره ای به عملکرد سال گذشته، از بررسی تعدادی از پرونده های اختلاس و فساد اداری خبر داد.

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان، امروز(۲۹ خرداد)به مناسبت فرا رسدین هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نشست در آستانه ۷ تیر و شهادت آیت الله بهشتی است؛ افزود: نام این شهید با قوه قضائیه پیوند خورده زیرا بعد از انقلاب در سال 58 وی به عنوان شورای عالی قضا منصوب و وارد عرصه قضا شدند و در مدت 16 ماه فعالیت، استقلال قوه قضائیه را بنا نهاد؛ به همین مناسبت هفته اول تیر به نام قوه قضائیه نام گذاری شده است.

وی اعلام خدمات به مردم، قدردانی از خدمات ارزشمند قضات و سایر کارگزاران و تبیین و تشریح چشم انداز دستگاه قضایی را سه محور برنامه های هفته قوه قضائیه اعلام کرد و گفت: جدای از برنامه های استانی در سطح ملی دو برنامه برگزار می‌شود که یکی همایش ملی قضایی در 5 تیر و دیگری دیدار با رهبری است.

موحد دیدار با امام جمعه و ارائه عملکرد، مصاحبه مطبوعاتی رییس کل و مدیران مربوطه، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، تهیه و انتشار ویژه نامه هفته قوه قضائیه، سخنرانی رؤسای قضایی قبل از خطبه های نمازجمعه این هفته، سخنرانی قضات در مساجد و ادارت، ملاقات مردمی طی فردا(۳۰ خرداد) و جمعه هفته جاری در نمازجمعه، افتتاحیه دومین جشنواره مطبوعات برتر با عنوان «قلم و عدالت» را از جمله برنامه های استانی نام برد و بیان داشت: این جشنواره همانند سال گذشته و از امروز شروع و تبلیغات محیطی آن از فردا آغاز می شود و به آثار برتر جوایزی تعلق می گیرد.

وی افزود: شرکت در برنامه های مختلف صبح و عصر در صدا و سیما، حضور در گفتگوی خبری، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با مجمع نمایندگان استان، جلسه مشترک شورای اداری و قضایی در 7 تیر، جنگ شادی در مرکز استان با حضور خانواده های قضایی و تقدیر از کارکنان نمونه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان قوه قضاییه، دیدار دستگاه قضایی با انتظامی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان پس از اشاره به گزارشی از عملکرد سال گذشته{که مشروح آن در اخبار قبلی اطلاع رسانی شد}، افزود: در زمینه توسعه منابع انسانی، اتفاق مثبت جذب قضات بومی بود و اجازه ای که به استان داده شد و  خود استان قاضی جذب می کند.

وی با بیان اینکه دومین دوره کارآموزی خاص استان نیز به زودی به اتمام می رسد و سومین و چهارمین دوره نیز برگزار می شود  و کمبود قضایی را در استان های کرمان، سیستان و هرمزگان را می تواند پوشش داد لذا با این حرکات نیاز به فضاهای اداری خواهد بود که در چند سال پیش رو 24 هزار متر مربع به ساختمان های اداری اضافه می شود.

موحد با افزودن اینکه 6 ساختمان قضایی در جنوب و شرق استان نیز افتتاح می شود و با تلاش های صورت گرفته جذب منابع دولتی و بودجه هایی که در اختیار قوه قضائیه است ساختمان های مناسب ساخته و خدمات به مردم ارائه می شود؛ تصریح کرد: استفاده از فناوری اطلاعات در دستگاه قضایی و 100 درصد ساختمان قضایی به شبکه داخلی فناوری اطلاعات قوه قضائیه مرتبط هستند و 60 درصد شورای حل و اختلاف نیز متصل هستند و با استفاده از این سامانه 60 درصد ابلاغ ها به مردم اعلام شده است که هم امنیت و هم هزینه مفید بوده است و 80 جلسه الکترونیکی و ویدئو کنفرانسی نیز برگزار شده است.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های کلان قضایی کشور، کاهش جمعیت کیفری است و استان کرمان نیز در ابن زمینه در سال گذشته برتر بوده است؛ همچنین 17 هزار تصمیم متناسب با کاهش کیفری بوده است و 1038مورد هم مجازات های جایگزین بوده است و 96 زندانی از استان مورد عفو رهبری قرار گرفتند.

این مقام قضائی اعلام کرد: در اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی، 238 نفر از محکومین مواد مخدر مجازات اعدام، حبس ابد شدند و 1181 از محکومین حبس ابد تبدیل به مجازات تعزیری درجه دوم؛ در کنار این اتفاق خوب، در سال جاری همه جرائم غیر عمد در دهه کرامت آزاد می شوند.

وی گفت: در حوزه امنیت برخورد با عناصر مخل امنیت و کاهش 28 درصدی ناامنی و افزایش امنیت را داشتیم؛ سرقت بین 3 تا 8 درصد است، 84 درصد زندانیان استان مربوط به مسائل اقتصادی است، در کنترل اغتشاشات دی ماه 96  و اعتراضات سه ماه اول سال 97، نقش محوری داشتیم، با برخوردهای مناسب نه صرفاً قضایی، این اغتشاشات را کنترل کردیم و در این دو حوزه، استان کرمان بهترین عملکرد را در سطح کشور داشت.

موحد با اشاره به اینکه پرونده اختلاس یک تا دو میلیارد تومان توسط دو نفر از اداره راه و شهرسازی در حال پیگیری است و 80 درصد هزینه برگشت داده شده است؛ ادامه داد: اموال آنها پیگیری شده و این پرونده یک ماه گذشته اتفاق افتاده است؛ یک مفاسدی هم در گمرکات کشور در جریان بوده که مرتبط با ارزیابی کالاهای موضوع اظهارنامه وارداتی بوده است و این مسئله در چند استان از جمله کرمان بوده؛ موضوع در کرمان کشف و مشخص شد کارشناسان این اداره مشمول این وضعیت بوده اند.

وی افزود: تعدادی از کارمندان کرمان و مرتبطین آنها از جمله در سیرجان و بوشهر شناسایی و 10 نفر دستگیر شدند و از این 10 نفر 4 نفر کارمند و مابقی کارشناس بودند و میزان اختلاس در حال پیگیری است؛ پرونده اختلاس اداره کل امور عشایری، اتحادیه عشایری و اتحادیه تعاون روستایی جنوب استان هم در حال رسیدگی است که مبلغ سنگینی بوده و میزان دقیق اختلاس در حال رسیدگی است اما حدود 3 میلیارد تومان اعلام شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان به پرونده کلاهبرداری 23شهروند هم اشاره کرد و با بیان اینکه مجرم دستگیر و زندان است؛ تصریح کرد: پرونده فساد اداری یکی از مدیران صنعت و معدن نیز در حال بررسی است و پرونده مهدی جهانگیری به دادسرای انقلاب تهران منتقل شده است و دادگستری کرمان در این زمینه اطلاعی از پرونده ندارد و در خصوص پرونده مربوط به حج و زیارت، این پرونده نیز در دادگاه ویژه روحانیت در حال پیگیری است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : قوه قضائیه

افزودن یک دیدگاه