وکیل آنلاین

برای آموزش بنگاه های کوچک و متوسط مدرسه صادرات راه اندازی می شود

راه-اندازی-مدرسه-صادرات

برای آموزش بنگاه های کوچک و متوسط مدرسه صادرات راه اندازی می شود

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: به دنبال تفاهم صورت گرفته میان اتاق تعاون ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سازمان توسعه تجارت، فضای هدفمند آموزشی در قالب مدرسه صادرات راه اندازی خواهد شد.

«محمدرضا مودودی» امروز (سه شنبه) در همایش پویش ملی صادرات، افزود: شرکت های کوچک و متوسط ایران سالیانه 2 میلیارد دلار صادرات دارند که این رقم در مقایسه با 50 میلیارد دلار صادرات کشور، رقم ناچیزی است و باید با آموزش های حرفه ای در همه ابعاد، این رقم بیش از این رشد کند.

وی ادامه داد: در فرآیند مدرسه صادرات، توانمندسازی 40 تا 50 هزار واحد کوچک و متوسط فعال در زمینه صادرات، در دوره زمانی 2 ساله در دستور کار قرار می گیرد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: در الگوی جدید آموزش صادرکنندگان، از قالب دوره های مقدماتی و تکمیلی خارج می شویم و برنامه ریزی گسترده تری برای آموزش شرکت های صادرکننده خواهیم داشت.

مودودی اضافه کرد: در مدرسه صادرات، مباحث مختلفی از جمله جزئیات حضور در هیات های تجاری، مطالعات بازار، انجام مذاکره و انعقاد قرارداد به صورت تخصصی آموزش داده می شود و پس از 2 سال، گواهی گذراندن این دوره با تائید سازمان توسعه تجارت به شرکت ها اعطا می شود.

وی با بیان اینکه در مدرسه صادرات به موضوع «برندسازی» پرداخته خواهد شد، گفت: سهم ایران در بازارهای جهانی متناسب با جغرافیا و جمعیت ما نیست و به دلیل چالش هایی از جمله برندسازی، هم اکنون سهم ما از بازارهای جهانی فقط 25 صدم درصد است.

مودودی اضافه کرد: بازارهای جهانی ایران را با نفت و صنایع معدنی می شناسد، در حالی که ما در زمینه های دیگر همچون دارو، صنایع با فناوری بالا (های تِک) و صنایع پلیمری توانمندیم اما نتوانسته ایم این توانمندی را به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

هفتمین گام از پویش ملی صادرات با موضوع استراتژی های تامین و تحویل در شرایط تحریم و با هدف ایجاد انگیزه های صادراتی و آموزشی فرآیند صادرات برای فعالان تجاری، امروز (سه شنبه) در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز