وکیل آنلاین

این بار نیز فرصت برای خریداران واقعی خودرو فراهم نشد

بازی-خودروسازان

این بار نیز فرصت برای خریداران واقعی خودرو فراهم نشد

صبح امروز(چهارشنبه) مراجعه کنندگان در همان دقایق اولیه ورود برای ثبت نام خرید قسطی خودرو از سایت «ایران خودرو»با عبارت «ظرفیت تکمیل شد» مواجه شدند و تلاش آنها برای خرید ناکام ماند.

طی نابسامانی های بازار خودرو طی هفته های اخیر در تازه ترین اقدام، ایران خودرو عصر دیروز اعلام کرد سایت فروش این شرکت از ساعت 10 صبح امروز باز می شودو برای جلوگیری از دلالی و واسطه گری، افرادی که در 6 ماه گذشته از این شرکت خرید داشته باشند، امکان ثبت نام نخواهند داشت.

اما جریان از جایی شروع شد که سایت ایران خودرو دقایقی پیش از رسیدن به ساعت 10 صبح، از دسترس عامه مردم خارج شد و این قطعی تا چند دقیقه پس از ساعت 10 نیز ادامه یافت.

مساله تعجب برانگیز که در گذشته نیز چند بار تکرار شده؛ مراجعه  مردم  به سایت فروش، 10 دقیقه بعد از ساعت 10 و مواجه شدن با عبارت «ظرفیت تکمیل شد»، بود.

خودروسازان در هفته های اخیر ماجرای «احتکار خودرو» و یا « نفروختن به امید گران شدن» را کتمان و انکار کردندو رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که خودرو تولیدی «غیرقابل احتکار» است.

جالب است که با وجود کلید خوردن پیش فروش های خودرو با قیمت های جدید اما امروز ایران خودرو در فهرست محصولات خود، خانواده رنو، رنو ساندرو و گراند سوزوکی را حذف کرده و بقیه محصولات عرضه شده شامل خانواده پژو، رانا، سمند، دنا و وانت به همراه دو خودروی چینی دانگ فنگ و هایما بودند؛ نکته قابل تامل اینکه نزدیکترین موعد تحویل  خودرو ها  آبان 97 یعنی پنج ماه دیگر بود.

ولی با این وجود داستان اینجا تمام نمی شود؛در  ساعت 10 و 10 دقیقه صبح که امکان دسترسی به سایت فراهم شد، تنها پیش فروش دو خودروی «هایما» برای تحویل در خرداد و تیرماه سال آینده و « وانت آریسان» برای مردم عادی باقی ماند.

در واقع این بار نیز فرصت برای خریداران واقعی خودرو فراهم نشد تا بار دیگر زمزمه ها و حرف های درگوشی مبنی بر اینکه «نمایندگی ها و کارکنان این شرکت پیش از عموم مردم با دسترسی ویژه به سایت، محصولات را پیش خرید می کنند» را قوت بخشید.

اکنون پرسش این است که با مصوبه شورای رقابت برای افزایش 7.18 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو که زیر 45 میلیون تومان قیمت دارند و این خودروساز به مقصود خود در افزایش بهای خود رسیده، چرا همچنان فاقد ساز و کاری متقن برای دسترسی مصرف کننده واقعی خودرو به خرید محصول است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز