وکیل آنلاین

ایران پیش به سوی گرما

گرمای-هوا

ایران پیش به سوی گرما

مسعود حقیقت با بیان اینکه در این هفته، تابستان به خوبی خود را نشان می دهد، گفت: در این هفته روزهای تابستانی گرمی پیش رو خواهیم داشت و پیش بینی می شود دما در مناطق جنوبی به بالای 50 درجه می رسد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد شالیکاران خطه شمال مراقب آبیاری شالیزارهای خود باشند تا قطع یا کم نشود وی افزود:همچنین در دو تا سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف، آفتابی و همراه با افزایش تدریجی دما خواهیم داشت.

حقیقت ادامه داد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در مناطق شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان سمنان به ویژه جنگل های شاهرود و شرق استان تهران رشد ابر گاهی با رگبار پراکنده پیش بینی شده که احتمال رعد و برق هم وجود دارد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا و پس فردا در نواحی استان سیستان و بلوچستان هم گاهی افزایش ابر و رعد و برق را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: امروز در استان های ایلام، خوزستان، جنوب کرمانشاه ، برخی از مناطق شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی شده که می تواند در برخی از مناطق با خیزش گرد و خاک همراه باشد، همچنین در دو تا سه روز آینده با توجه به وزش باد شدید این شرایط در قم و جنوب سمنان نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به روند گرمایشی دما شالیکاران خزر مراقب میزان آب شالیزارهای خود باشند تا قطع یا کم نشود، همچنین کشاورزان جنوب کشور هم بهتر است عملیات محلول پاشی را در روز انجام ندهند.

حقیقت گفت: بیشنیه دمای دیروز تهران 36 درجه و کمینه امروز صبح 24 بود ، بیشینه امروز دمای پایتخت به 36 می رسد و فردا 37 و دوشنبه نیز به 38 تا 39 درجه خواهد رسید.

وی افزود: دیروز دلگان در استان سیستان و بلوچستان 49 درجه گرمترین و بعد از آن لامرد در استان فارس، کهنوج در استان کرمان و بستک در استان هرمزگان 48 درجه نقاط گرم کشور بودند و امروز صبح فرودگاه اردبیل 5 درجه و بعد از آن ورزقان در استان آذربایجان شرقی با 7 درجه به ترتیب خنک ترین نقاط کشور بودند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز