وکیل آنلاین

امید آفرینی روحانی در برابر جنگ روانی دشمن

امیدآفرینی

امید آفرینی روحانی در برابر جنگ روانی دشمن

 

عملیات روانی و جنگ اقتصادی، گام های نخست دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند؛ اظهارات رییس جمهوری در جمع دانشگاهیان علاوه بر تقویت امید و همدلی مردم با نظام، پدافندی نرم در برابر دسیسه چینی های دشمن است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» صبح یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی 98 – 1397 دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه ها، درباره مسائل و موضوعات مختلف کشور سخن گفت؛ سیاست خارجی، خروج آمریکا از برجام و دسیسه چینی های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، مسائل و مشکلات اقتصادی تا فضای باز مجازی و نقدها از دولت از مهم ترین محورهایی است که دکتر روحانی در اظهارات خود به آنها پرداخت.

به روال همیشه برخی منتقدان و مخالفان دولت علیه سخنان رییس جمهوری موضع گرفتند و با تفاسیر مختلف، این اظهارات را به نقد کشیدند، برخی رسانه ها در گزارش ها و یادداشت هایی در این باره بسته بودن درهای تالار علامه امینی دانشگاه تهران، یک سویه و متکلم وحده بودن سخنان رییس جمهوری، شعارها، پلاکاردها و نوشته های دانشجویان در انتقاد از دولت را محور قرار دادند و به همین بهانه از حرف های رییس جمهوری در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها انتقاد کردند، برخی نیز نوشتند که تکراری بودن حرف ها باعث شده است که مردم به آن واکنشی نشان ندهند.

فارغ از فضای نقد و تخریب هایی که در این خصوص وجود دارد؛ اندکی تامل در سخنان دکتر روحانی تا اندازه ای هجمه های موجود را کمرنگ می کند. رییس جمهوری با تاکید براین که در تاریخ آمریکا تیمی کینه توزتر از تیم فعلی کاخ سفید نسبت به ایران، ایرانی و نظام جمهوری اسلامی نبوده است، تصریح کرد: آنها با جنگ روانی شروع کردند، هدف بعدی آنها جنگ اقتصادی و سپس تلاش برای ناکارآمد جلوه دادن است و هدف نهایی آنها مشروعیت زدایی برای تغییر رژیم در ایران است.

این بخش از اظهارات رییس دولت تدبیر و امید شاید پاسخ نقدهایی است که از سوی مخالفان دولت به شیوه های گوناگون ایراد می شود؛ نقدهایی که نه در موضع انصاف، اخلاق و جانبداری از منافع و مصالح ملی که از سر حُب و بغض های سیاسی و جناحی افراد و گروه هایی صورت می گیرد که مصلحت خود را بر منفعت و مصلحت کشور رجحان می دهند و بدون درک و درنگ شرایط، الزامات و اقتضائات سیاسی- اقتصادی، از هر بهانه ای برای پیشبرد مطامع خود استفاده می کنند.

ایران در یک سال اخیر با مسائل و مشکلات عمده ای به ویژه در حوزه اقتصادی روبرو بوده و همین مساله سایر بخش های جامعه را تحت الشعاع قرار داده است؛ انسجام، همدلی و همبستگی ملی، نقطه عطف نظام و هدف مهم دشمن برای ضربه زدن به کشور و نظام جمهوری اسلامی است؛ مساله ای که کنشگران غیر عقلایی و مخالفان دولت یا آن را درک نمی کند و در خوابی هیپنوتیزمی نقشه دشمن را پیش می برند یا آگاهاند و عامدانه تیشه به ریشه وحدت ملی می زنند.

رییس جمهوری در سخنان خود در دانشگاه تهران بر ضرورت امید در جامعه تاکید و عنوان کرد: به جای گفتار درمانی باید امید درمانی کنیم، نیاز امروز جامعه ما امید به فردا است. نمی خواهم بگویم مردم امروز مشکلی ندارند به عنوان رییس جمهوری هر روز لیست قیمت اجناس را می بینم و مشاهده می کنم وضع زندگی مردم چگونه است مخصوصا آنهایی که حقوق ثابت دارند.

به زعم منتقدان، دکتر روحانی واقعیت های جامعه را با مردم در میان نمی گذارد، وعده و شعار می دهد گویا مخاطبان او مهد کودکی یا دبستانی هستند، شعارهای تو خالی می دهد و غیره؛ در حالی که رییس جمهوری در دانشگاه تهران درباره مسائل اقتصادی و سیاست خارجی به طور شفاف سخن گفت و مردم را به همراهی با تلاش های دولت دعوت کرد.

رییس دولت دوازدهم با مردم از امید و بی اثر بودن تحریم ها، از برنامه های دولت برای گذر از شرایط و وضعیت کنونی کشور حرف زد؛ دشمن چنان که رییس جمهوری تصریح کرد گام نخست خود را عملیات روانی برای تضعیف انسجام، وحدت و دلسردی مردم به نظام قرار داده؛ سخنان دکتر روحانی در این شرایط پدافندی نرم در برابر جنگ روانی دشمن علیه مردم از جایگاه ریاست جمهوری نظام است.

برخی رسانه ها حرف های رییس جمهوری را درباره حمایت جهانی از ایران و برجام در برابر عهدشکنی های کاخ سفید، ادبیات تکراری دانسته و از آن انتقاد می کنند و می گویند که اروپا نه در پشت که در مقابل ما است؛ این انتقادها در حالی است که برجام به زعم بسیاری از کارشناسان به عنوان مهم ترین دستاورد نظام در چند سال اخیر، افزون بر تغییر وجهه ایران در جامعه بین المللی؛ حمایت های جهانی را برای کشور در موضوع توافق هسته ای به همراه داشته و چهارچوب ها و قانونمندی های غیر رسمی نظیر تبعیت بی چون و چرای اروپایی ها از سیاست هایی کاخ سفید را بر هم زده است؛ دستاوردی که مخالفان آن را انکار می کنند.

آمریکا همانگونه که دکتر روحانی عنوان کرد، ناکارآمدی و مشروعیت زدایی از نظام جمهوری اسلامی را دنبال می کند؛ برجام علاوه برحفظ حقوق مسلم هسته ای ملت ایران، اعتماد بین المللی به جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشته و این امتیازی است که در مسیر دوری از انزوا و ایجاد تعامل سازنده با جهان در 5 سال اخیر و با دیپلماسی عقلانی دولت یازدهم و دوازدهم برای کشور به دست آمده است.

اگر چه برخی اظهارات روحانی را تکرار ادبیات خوش باورانه به حمایت جهانی از برجام قلمداد می کنند و برخی محبوبیت دولت دوازدهم را زیر سوال می برند اما رییس جمهوری و دولت مجری سیاست ها و راهبر اهداف کشور و نظام است و انتقادهای غیرمنصفانه و فضاسازی های مخرب جز یاس آفرینی و فروپاشی انسجام ملی نتیجه ای به بار نمی آورد.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

 

افزودن یک دیدگاه