وکیل آنلاین

اعطای تسهیلات اشتغالزایی، مشکل ۱۴ هزار ایثارگر جویای کار را حل کرد

تسهیلات-بیکاری

اعطای تسهیلات اشتغالزایی، مشکل 14 هزار ایثارگر جویای کار را حل کرد

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با اعطای تسهیلات اشتغالزایی و تسهیلات پرداختی به ایثارگران در سال ٩6 و ٩٧ بیش از ١4 هزار شغل برای ایثارگران جویای کارهای خوداشتغالی ایجاد شد.

رضا ریاحی در نشست خبری در بنیاد شهید افزود: صندوق اشتغال و کارآفرینی به استناد ماده ٣٢ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد شده است و سال ١٣٩4 از فروردین فعالیت این صندوق آغاز شد.

وی ادامه داد: از دی ١٣٩5 پرداخت تسهیلات به ایثارگران آغاز شد. در سال ٩6 و ٩٧ آمار تسهیلات بسیار خوب بود و در سال ٩6 حدود ١٧5 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که زمینه اشتغال 6 هزار و 5٠٠ نفر فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در سال ٩6 و ٩٧ بیش از ١4 هزار شغل برای ایثارگران فراهم شد. امسال و پارسال نیز ١6 هزار میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده شده است.

ریاحی تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات از چند طریق به ایثارگران تسهیلات داده می شود که در بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید، وام روستایی، بند پ ماده ٨٩ برنامه ششم توسعه و با همکاری بانک های مختلف این تسهیلات پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در بانک توسعه تعاون تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان تسهیلات با نرخ چهار تا ١4درصد به ایثارگران تسهیلات داده می شود و برای سال ٩٨ قرار است این رقم به ٣٠٠ میلیون تومان برسد.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: بر اساس بند پ ماده ٨٩ از سال گذشته تاکنون ٢٢٢ میلیارد تومانوام قرض‌الحسنه به ایثارگران پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در قالب تسهیلات روستایی ٧5٠ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم این میزان تسهیلات را جذب کنیم.

ریاحی اضافه کرد: برای دریافت این تسهیلات ایثارگران که طرح اشتغالزایی داشته باشند می بایست در سایت کارا ثبت نام کنند. متوسط تسهیلات آن نیز 5٠ میلیون تومان با سود 6 درصد است و اگر طرح ملی ایجاد اشتغال بخواهند، تسهیلات بیشتری تا سقف ١5 میلیارد تومان با سود 6 درصد داده می شود.

ریاحی با قدردانی از بانک ها عامل برای حمایت جدی از این صندوق، افزود: ما ایثارگران را برای ایجاد اشتغال حمایت جدی می کنیم. تاکنون ١5هزار ایثارگر در سایت کارا ثبت نام کرده اند که 6 هزار نفر از آنها به بانک های عامل معرفی شده اند و در حال دریافت تسهیلات هستند.

به گفته وی؛ همچنین ١5درصد از سهم صندوق توسعه ملی تا سقف ١5 میلیارد تومان تسهیلات داده می شود البته این تسهیلات برای ایثارگرانی است که طرح های اشتغالزایی داشته باشند و افرادی که طرح های غیراشتغالی داشته باشند، به بن بست می رسند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه