وکیل آنلاین

اعتبارات وزارت راه در سال ۹۸ افزایش ۷.۵ درصدی داشته است

اعتبارات-وزارت-راه

اعتبارات وزارت راه در سال 98 افزایش 7.5 درصدی داشته است

لایحه بودجه سال 98 امروز به مجلس ، دولت برای هزینه های جاری و تملک دارایی های وزارت راه و شهرسازی و 15 سازمان وشرکت زیرمجموعه آن، 83 هزار و 812 میلیارد و 201 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته که نسبت به بودجه امسال حدود 7.5 درصد افزایش نشان می دهد.

دولت در لایحه بودجه سال 98 که صبح امروز (سه شنبه) از سوی رئیس جمهوری به مجلس ارائه شد، 84 هزار میلیارد ریال اعتبار برای وزارت راه وشهرسازی و سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه در نظر گرفته شده که نسبت به میزان بودجه امسال (78 هزار و 300 میلیارد ریال) افزایش یافته است.

در این لایحه برای شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور 40 هزار و 406 میلیارد و 602 میلیون ریال و برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز 16 هزار و 924 میلیارد و 541 میلیون ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

دولت در این لایحه برای توسعه صنعت حمل ونقل ریلی کشور برای شرکت راه آهن 13 هزار و 989 میلیارد و 516 میلیون ریال و برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری نیز 2 هزار و 665 میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد کرده است.

همچنین در این لایحه دولت برای ستاد مرکزی وزارت راه وشهرسازی 2 هزار و 872 میلیارد و 729 میلیون ریال و برای ساخت برخی از پروژه های دولتی و عمومی معادل یک هزار و 829 میلیارد و 929 میلیون ریال برای سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی اعتبار در نظر گرفته است.

اعتبار در نظر گرفته شده برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در لایحه بودجه سال آینده، یک هزار و 390 میلیارد و 758 میلیون ریال و برای اجرای برخی از طرح های هواشناسی نیز یک هزار و 187 میلیارد و 100 میلیون ریال است.

در مجموع برای پرداخت هزینه های جاری وزارت راه شهرسازی 6 هزار و 637 میلیارد و 236 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

در این لایحه دولت پیشنهاد کرده است که بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف 50 هزار میلیارد ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ یادشده بعنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور شود.

وزارت راه و شهرسازی(از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف 15 هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت های یادشده را به قیمت کارشناسی صرف اجرای طرح های فوق کند.

همچنین در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مجاز به واگذاری قطعی زمین های اجاره ای 99 ساله است و منابع حاصله پس از واریز به حساب این شرکت ها نزد خزانه داری کل کشور، صرف اجرای طرح های فوق خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمین های متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف 30 هزار میلیارد ریال در قراردادهایی با بانک های عامل و صندوق های تامین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم را برای اجرای طرح های جامع، تفضیلی و آماده سازی مصوب اخذ و صرف تکمیل این طرح ها کند.

از محل فروش عرصه و اعیان طرح های تکمیل شده، با رعایت قوانین و مقررات و گردش خزانه، با بانک های عامل تسویه و باقیمانده را به اجرای طرح های اعلام شده در این بند اختصاص دهد.

آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

در صورت تصویب این لایحه، به دولت اجازه داده می شود پس از عقد قرارداد با تأمین کننده مالی خارجی اقدامات قانونی لازم را نسبت به تأمین سهم 15 درصد تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای طرح های ریلی و طرح های صنعت آب و برق از محل صندوق توسعه ملی به عمل آورد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز