وکیل آنلاین

از استاندارد ها کوتاه نمی اییم

استاندارد

از استاندارد ها کوتاه نمی اییم

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در شرایط دشوار کنونی از استانداردها کوتاه نمی آییم اما برای تسهیل فرآیندها، تغییراتی در روال کارها داده ایم تا فرآیندها ساده تر انجام شود.

«نیره پیروزبخت» امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران افزود: شرایط سخت گیرانه استاندارد فقط برای یک موقعیت سخت و خاص نیست؛ استاندارد ویژگی قابل قبولی است که در همه شرایط باید رعایت شود تا سلامت و ایمنی مردم تضمین شود.

** تدوین بسته حمایتی «استاندارد» برای تجار در واردت و صادرات

وی اضافه کرد: در این ارتباط، اکنون بسته حمایتی مناسبی برای تولید داخل، واردات و صادرات تدوین کرده ایم که کار تجار و بازرگانان را راحت می کند.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: در این زمینه، بحث ثبت کالا و برند مطرح شده است؛ اگر یک واردکننده 2 بار از یک گمرک مشخص کالا وارد کرده باشد و مطابق استاندارد باشد، به او تسهیلات می دهیم و دفعات بعد کمتر ماندگاری در گمرک خواهد داشت.

پیروزبخت در ارتباط با تسهیلاتی که برای واحدهای تولیدی دیده شده است، گفت: وقتی واحد تولیدی، مواد اولیه و کالای واسطه ای وارد می کند، می تواند با اظهار انطباق و تعهد، کالا را ترخیص کرده و سپس، سازمان استاندارد کنترل ها را هنگام تولید انجام می دهد.

رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: این فرآیند شامل خودروسازی ها برای واردات قطعات خودرو نیز می شود.
پیروزبخت همچنین در نشست امروز با یادآوری به تدوین 32 هزار و 500 استاندارد در کشور، گفت: همه استانداردهایی که برای بخش های صنعت و خدمات حائز اهمیت است، تدوین شده و از امسال تاکید خود را روی تجدیدنظر استانداردها می گذاریم و بر کیفیت و بروز کردن این استانداردها متمرکز می شویم.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور، خیلی از استانداردها باید با شرایط روز کشور متناسب شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز