وکیل آنلاین

آسیب های صنعت داروسازی جبران می شود

مسئولان-جدید

آسیب های صنعت داروسازی جبران می شود

عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: به شاخص های صنعت داروسازی کشور کم توجهی شده است و به نظر می رسد با ترکیب جدید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می توان آسیبی را که به صنعت داروسازی وارد شده است، ترمیم کرد.

عباس کبریایی زاده درباره مشکلات صنعت داروسازی افزود: یکی از دغدغه های حوزه سلامت در حال حاضر و با توجه به شرایط تحریم، موضوع تامین داروی مردم است. با توجه به تغییرات انجام شده و تغییر رئیس سازمان غذا و دارو می توان از تجربه های موجود استفاده کرد. زیرا دکتر مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو تجربه مدیرکلی دارو، حضور در سندیکاهای داروسازی و صنعت داروسازی را داشته و با زنجیره تامین دارو آشنایی دارد.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به نگاه و رویکرد دکتر سعید نمکی به عنوان سرپرست وزارت بهداشت و دنبال کردن مدیریت منابع می توان به نتایج مثبتی رسید. زیرا در حال حاضر مدیریت منابع یکی از ضرورت های حوزه سلامت است و در طرح تحول سلامت در زمینه مدیریت منابع غفلت هایی شده بود. حضور نمکی و تسلط او بر حوزه بهداشت و درمان می تواند فرصت های مناسبی برای وزارت بهداشت ایجاد کند.

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی اظهار داشت: همچنین تعامل خوبی بین سرپرست وزارت بهداشت و رئیس جدید سازمان غذا و دارو با صنعت داروسازی وجود دارد و صنعت داروسازی با وجود این تعامل می تواند به نتایج خوبی برسد.

کبریایی زاده درباره مشکلات و موانع موجود پیش روی صادرات دارو نیز بیان کرد: شکل و ساختار صادرات دارو در ایران در حال تغییر است. ایران به شکل سنتی فروشنده دارو به افغانستان و عراق بود و طی چند سال گذشته حوزه صادرات داروی ایران به سمت کشورهایی در آمریکای جنوبی و اروپای شرقی رفت. در حال حاضر مهمترین مشکل و مانع در زمینه صادرات دارو، تحریم های بانکی است. جغرافیای صادرات دارو در کشور امیدوارکننده است و سهم صادرات دارو در بخش خصوصی افزایش یافته است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز