پرسش و پاسخ حقوقی رایگاندسته بندی: سوالایجاد لوث در رأی صادره دادگاه دقیقاً به چه علتی بوده است؟
بهمن عربی 2 ماه قبل

با عرض سلام و احترام
بابت ضرب و جرح عمدی که شاکی پرونده بودم. دادگاه رأی قطعی به دیه داد. رأی دادگاه کیفری اینگونه صادر شده است:
درخصوص شکایت شاکی فرزند… از متشاکی فرزند… دایر بر ضرب و جرح عمدی و شکایت شاکی به اینکه با متشاکی قبلاً اختلاف داشته و قرار میگذارند تا به هم دیگر رضایت بدهند در این راستا جهت مراجعه به ثبت اسناد سوار خودرو میشوند و مجددا با هم بگو مگو میکنند و حسب اظهارات شاکی چون متشاکی عقب خودرو نشسته بوده از فرصت استفاده کرده وی را مورد ضرب و جرح قرار دادند.
علی ایحال شاکی جهت اثبات ادعای خود به گواهی پزشکی قانونی و یک نفر شاهد استناد نمودند و علاوه بر این متشاکی در خلال اظهاراتش اجمالا به درگیری اذعان داشتند ولی منکر ضرب شاکی شدند فلهذا دادگاه با عنایت به وجود لوث و به درخواست شاکی قرار اتیان سوگند صادر و شاکی قسم یاد نمودند ضرباتی که در گواهی پزشکی قانونی قید گردیده است توسط ضربات متشاکی به وی وارد شده است فلهذا دادگاه باتوجه به شکایت شاکی و گزارش کلانتری و گواهی پزشکی قانونی و شهادت شاهد واحد و اتیان سوگند از سوی شاکی و دفاع غیر موثر متشاکی بزهکاری مشارالیه را محرز و مسلم تشخیص و استنادا به مواد 709 و 714 از قانون مجازات اسلامی و مواد 374 و 375 و 427 و431 و 433 از قانون آئین دارسی کیفری حکم به محکومیت متشاکی به دیه را داده است رای صادره حضوری و قطعی است.
توضیح اینکه که لوث عبارت از وجود قرائن و اماراتی است که موجب ظن قاضی به ارتکاب جرم ازجانب متشاکی است.
سوال بنده این است که در رای صادره دادگاه کیفری لوث حاصل شده است آیا وجود لوث بخاطر وجود گواهی پزشکی قانونی و شهادت شاهد واحد است که لوث ایجا شده است یا بخاطر وجود گواهی پزشکی قانونی و اظهارات متشاکی که در خلال اظهاراتش اجمالاً به درگیری اذعان داشته ولی منکر ضرب شاکی شده است لوث ایجادشده است کدامیک باعث ایجاد لوث در رای صادره دادگاه کیفری شده است؟ دقیقاً کدام عامل باعث ایجاد لوث شده است؟

 

1 پاسخ
شه زاد شعله عضو سایت 2 ماه قبل

با درود
از واحد پشتیبانی درخواست شد تا تمامی سوالات پرسیده شده توسط جنابعالی را پشت هم قرار دهند تا احراز گردد تمامی سوالاتتان پاسخ داده شده و به علت عدم توجه به نکته ذکر شده در صفحه پرسش سوال مبنی بر عدم تعدد پرسش‌های ارسالی، سوالات شما از این پس حذف میگردد.
لازم به ذکر است هر شخص حداکثر با ارسال 2 سوال پاسخ ابهامات خود را خواهند گرفت. لکن اگر ابهامات شما درخصوص موضوع مطرح شده برطرف نگردیده جهت مشاوره حقوقی با شماره 02188968372 تماس حاصل فرمایید.