وکیل آنلاین

قیمت هفتگی نفت کاهش یافت

نفت

قیمت هفتگی نفت کاهش یافت

با وجود افزایش بیش از یک درصدی بهای نفت در پایان معاملات آتی دیروز (جمعه)، قیمت هفتگی آن پایین آمد، زیرا سرمایه گذاران نگرانند تنش های تجاری در جهان، افت رشد اقتصادی و تقاضای جهانی نفت را در پی داشته باشد.

از خبرگزاری رویترز، در حالی که در پایان معاملات عصر دیروز بازارهای جهانی، نفت های خام برنت دریای شمال و غرب تگزاس به ترتیب یک افزایش 74 و 82 سنتی را ثبت کردند، قیمت هفتگی این دو نفت پایه بین المللی به ترتیب نیم و 1.2 درصد افزایش یافت.

صندوق های سرمایه گذاری و دیگر گردانندگان پول به افزایش قیمت نفت در آینده چندان خوشبین نیستند.

«طارق ظهیر» از مدیران صندوق سرمایه گذاری «تیکه کپیتال» نیویورک گفت: به دلیل کاهش تقاضای بنزین در آمریکا با نزدیک شدن به فصل پاییز و نیز شروع فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها، انتظار می رود قیمت های نفت در آینده همچنان تنزل یابند.

وی تاکید کرد: فکر می کنم تقاضای نفت کاهش می یابد.

گر چه تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و دیگر کشورهای جهان از جمله چین، چشم انداز رشد اقتصادی را تیره کرده اما دورنمای شاخص دلار بهتر شده است.

افزایش شاخص دلار، کاهش قیمت نفت را در پی دارد، زیرا با افزایش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها، مشتریانی که واحد پولیشان ارز دیگری بجز دلار است ناچار می شوند برای خرید هر بشکه نفت، بهای بیشتری بپردازند و در نتیجه نفت کمتری خریداری می کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز