وکیل آنلاین

علت ۵۰درصد از ناباروری ها مردان هستند

ناباروری

علت 50درصد از ناباروری ها مردان هستند

رئیس سومین کنگره سلامت مردان گفت: به ‌رغم دو دهه ارائه روش‌های جدید درمان ناباروری مردان، هنوز در برخی نقاط کشور نگاه غلط به ناباروری داشته و گمان می‌شود علت ناباروری فقط مربوط به زنان است؛ درحالی که تحقیقات نشان می دهد 50 درصد علل ناباروری ها مردانه است.

سید جلیل حسینی اظهار داشت: توجه به سلامت مردان از 14 سال پیش آغاز شده و همچنان بحث ارتقای سلامت مردان در دستورکار قرار دارد؛ چرا که بار بیماری‌ها و مخاطرات ناشی از آن عمدتا در طبقه مردان است.

وی از رسانه‌ها خواست به موضوع ناباروری مردان بپردازند و اعلام کنند که مردان باید برای رفع این مشکل از مشاوره پزشکی، ویزیت و درمان لازم بهره‌مند شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: بارها مشاهده شده که به ‌رغم وجود مشکل مردانه، زن چندین بار به پزشک مراجعه کرده در حالی که مشکل از جانب مرد بوده است.

وی با بیان اینکه توجه و نگاه جامع به سلامت مردان، برعهده وزارت بهداشت و واحدهای مختلف نظارتی و دانشگاهی است، افزود: این موضوع در سومین کنگره سلامت مردان مورد بررسی قرار می ‌گیرد.

حسینی اظهار داشت: موضوع سرطان‌های شایع در مردان از جمله پروستات، مثانه، ریه و کبد از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره است که با توجه به پیشگیری از این بیماری‌ها، می توان هزینه‌های نظام سلامت کشور را کاهش داد.

وی ادامه داد: سلامت و عوامل بیماری زای مردان هر سال در کنگره سلامت مردان مورد بحث قرار می گیرد.

سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و سلامت مردان یکم تا سوم اسفندماه سال جاری در تالار ابوریحان شهید بهشتی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه