وکیل آنلاین

سقف معافیت فرزند ایثارگران با سابقه ۲۸ ماه خدمت پر نشده است

معافیت-فرزند-ایثارگران

سقف معافیت فرزند ایثارگران با سابقه 28 ماه خدمت پر نشده است

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: هنوز سقف 20 هزار نفری معافیت فرزندان ایثارگرانی که 28 و 29 ماه حضور در جبهه داشته اند، پر نشده است.

سردار ابراهیم کریمی افزود: یکی از بندهایی که در اجرای طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگر مطرح شد، معافیت فرزندان ایثارگرانی است که 28 و 29 ماه در جبهه حضور داشته اند، اجرای این بند قانونی همچنان پابرجاست اما فقط شامل حال 20 هزار نفر می شود. بر این اساس هر فردی که زودتر اقدام کند می تواند از این قانون بهره مند شود در غیر این صورت در قالب کسر خدمت فرزندان ایثارگر قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: تمام مشمولانی که پدر یا مادرشان؛ آزاده، جانباز، ایثارگر یا رزمنده هستند، از این فرصت بهره مند می شوند.

کریمی در مورد تغییرات اجرای طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگر افزود: تا کنون 30 هزار نفر از قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر استفاده کرده اند و افرادی که تا کنون از این قانون استفاده نکرده اند، نیاز نیست برای ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: در طرح قبلی که سال گذشته انجام شد، مقرر شده بود، در مجموع طی 5 سال، 100 هزار از این طرح استفاده کنند یعنی سالانه 20 هزار نفر می توانستند از این طرح استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، سال گذشته 350 هزار نفر نام نویسی کردند، اما 250 هزار نفر دیگر نمی توانستند هیچ گونه استفاده ای از طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگر داشته باشند.

سردار کریمی افزود: ضمن رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی، توافق شد تا کسر خدمت فرزندان ایثارگر به این ترتیب انجام شود که به ازای هر یک ماه ایثارگری و حضور در جبهه، به ازای هر درصد جانبازی، هر یک ماه آزادگی، 12 روز کسر خدمت داده شود تا از این طریق به توان رزمی نیروهای مسلح خللی وارد نشود و از سوی دیگر همه ایثارگران بتوانند از این طرح بهره مند شوند.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: این طرح از امسال اجرایی شد و اکنون سربازانی که وارد خدمت سربازی می شوند، در صورت داشتن شرایط ذکر شده و با ارائه مدارک لازم، می توانند از کسر خدمت سربازی برخوردار شوند.

سردار کریمی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که دارای شرایط لازم هستند باید برای نام نویسی اقدام کنند، گفت: نیازی به نام نویسی نیست، نام نویسی سال گذشته برای برآورد تعداد و شرایط انجام شد، هر فردی که قصد دارد برای گذران دوران خدمت سربازی اقدام کند، مدارک لازم را ارائه دهد، مشمول این طرح می شود. هیچ محدودتی در اجرای این طرح وجود ندارد و شامل همه فرزندان ذکور ایثارگران می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز