وکیل آنلاین

زمان انتظار بیماران در داروخانه مرکزی هلال احمر کاهش یافت

زمان-انتظار-بیماران

زمان انتظار بیماران در داروخانه مرکزی هلال احمر کاهش یافت

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال ‌احمر از کاهش زمان انتظار مراجعه کنندگان برای دریافت داروهای خاص در داروخانه مرکزی هلال احمر خبر داد و گفت: این کاهش زمان انتظار باعث رضایتمندی مراجعان و بیماران شده است.

علی فرجی  اظهار داشت: طبق اساسنامه مصوب جمعیت هلال احمر، فعالیت های سازمان تدارکات پزشکی مشتمل بر تأمین، تولید و توزیع داروهای شیمیایی و گیاهی، تجهیزات پزشکی راهبردی، مواد اولیه دارویی و همچنین ارائه خدمات شایسته به بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه های جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: از آنجایی که داروخانه های هلال احمر داروهای خاص و حیاتی را در اختیار بیماران قرار می دهند و همچنین به دلیل اخذ تأییدیه بیمه ای ممکن بود زمان انتظار برای دریافت دارو طولانی شود، کارشناسان خبره این سازمان با برنامه ریزی های راهبردی به اجرای طرح تحول خدمات رسانی در داروخانه مرکزی هلال احمر پرداختند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال ‌احمر توضیح داد: در ماه های گذشته مراجعان به داروخانه مرکزی در بدو ورود در نوبت پذیرش قرار می گرفتند و پس از طی مراحل و فرآیندهای نسبتاً طولانی و تأیید اینترنتی و نظایر آن داروی خود را دریافت می کردند. 

فرجی اضافه کرد: اما با اجرای برنامه تحول خدمات رسانی، هم اکنون بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه های یادشده طبق این برنامه به ترتیب در مرحله نخست به میز خدمت، در مرحله دوم به باجه های پذیرش، در مرحله سوم مراجعه به صندوق و در مرحله چهارم انتظار فراخوان بیمار برای دریافت دارو را انجام می دهند که طی این فرآیند، متوسط زمان حضور مراجعان در داروخانه مرکزی هلال احمر کاهش محسوسی پیدا کرده است. 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال ‌احمر همچنین از تقویت نخستین واحد اطلاعات دارویی این سازمان خبر داد و گفت: با راه اندازی این واحد کاربردی هموطنان می توانند با گرفتن شماره 41651-021 اطلاعات دارویی مورد نیاز خود را از کارشناسان خبره هلال احمر دریافت کنند.

وی با بیان اینکه داروخانه های مرکزی هلال احمر، مرکزی شماره 2 تهرانپارس و جزیره کیش تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر مرجع تهیه داروهای خاص هستند، اظهار داشت: این واحد اطلاعات دارویی در فضایی مناسب و با هدف ارایه خدمات دارویی به بیماران خاص مانند بیماران سرطانی، پیوندی و نظایر آن راه اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال ‌احمر اظهار داشت: همچنین با اختصاص فضایی مناسب (حدود 200 مترمربع) برای دفاتر شرکت های بیمه و حضور کارشناسانی از بیمه های تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و سلامت و ایجاد امکانات رفاهی برای بیماران و مراجعان در این بخش، شاهد سرعت تأیید نسخ توسط نمایندگان بیمه ها هستیم.

وی با قدردانی از همکاری بی شائبه وزارت بهداشت و مسئولان سازمان غذا و دارو با این سازمان برای تسهیل در تأمین و واردات به موقع داروهای مورد نیاز مردم و صدور مجوزهای لازم ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها تداوم داشته باشد تا بتوانیم گام های بلندی را در راستای خدمت رسانی به مردم برداریم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه