وکیل آنلاین

خاخام یهودی اسرائیل را منشا خشونت منطقه خواند

خاخام-یهودی

خاخام یهودی اسرائیل را منشا خشونت منطقه خواند

یک خاخام یهودی طی اظهاراتی در راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن، موجودیت رژیم صهیونیستی را عامل اصلی خشونت در منطقه معرفی کرد.

‘آرون کوهن’ خطاب به هزاران شرکت‌کننده‌ای که در مقابل سفارت عربستان سعودی تجمع کرده بودند،گفت: ‘ما بدون هیچ قید و شرطی حق مردم فلسطین بر سرزمین فلسطین را به رسمیت می‌شناسیم’.
وی تأکید کرد که براساس آموزه‌های یهودیت اصیل، سرزمین فلسطین اگرچه به‌طور تاریخی مسکن یهودیان بوده اما از حدود دو هزار سال پیش اراده خدا بر آن قرار گرفته که یهودیان در آوارگی زندگی کنند.
این روحانی یهودی صهیونیسم را یک مکتب سکولار معرفی کرد که مبلغ و زمینه‌ساز استعمار است، ‘درحالی‌که تصرف سرزمین دیگران از دید آیین یهود در این دوره و زمانه کاملاً ممنوع است’.
کوهن رفتار رژیم صهیونیستی را در تضاد کامل با ‘تعالیم رحمانی آیین یهود’ معرفی کرد و تأکید کرد که نباید فریب آن‌هایی که خود را صهیونیست مذهبی معرفی می‌کنند خورد، چراکه طبق نظر او، این‌گونه افراد برخلاف گفته‌های تورات عمل می‌کنند.
وی گفت: ‘کشورهای زیادی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و به مخالفان آن برچسب تروریسم می‌زنند، اما واقعیت این است که اگر بخواهید جلوی خشونت (و تروریسم) را بگیرید باید به سراغ منشأ آن بروید و منشأ خشونت در منطقه رژیم غاصب و یاغی اسرائیل است’.
‘استفان سایزر’ کشیش آنگلیکان از دیگر سخنرانان این حرکت اعتراضی، با قرائت بخش‌هایی از سخنرانی معروف ‘مارتین لوتر کینگ’ با عنوان «زویایی دارم» تأکید کرد که مبارزه امروز مردم فلسطین هم مبارزه‌ای علیه نژادپرستی و بعض است.
وی خطاب به حاضران گفت: ‘سعی کنید در سخنرانی دکتر کینگ، همه جای عوض «سیاه»، «فلسطینی» بگذارید و دوباره بخوانید.’
وی نتیجه‌گیری کرد که اگر ‘لوتر کینگ’ امروز زنده بود حتماً یک مبارز ضد صهیونیست و طرفدار حقوق فلسطینیان می‌بود.
به گفته وی در متون عبری (کتاب مقدس) قدس «شهر خدا» نامیده شده و نه شهر یک قوم و نژاد و برای همین از همان ابتدا قصد این بوده که قدس شهری برای همه باشد. وی گفت:’وقتی عیسی (ع) سوار بر الاغ وارد قدس شد، بر آن شهر گریست و من فکر می‌کنم اکنون نیز بر آن شهر می‌گرید و به گریستن ادامه خواهد داد’.
‘مایک نپیر’ از جمله فعالان حقوق بشری اسکاتلند با اعتراض به ‘نقش پلید’ دولت انگلیس در مواجهه با نسل‌کشی اخیر رژیم صهیونیستی گفت که مردم نمی‌توانند قتل‌ عام فلسطینیان، روزنامه‌نگاران، کادر پزشکی و افراد معلول توسط ارتش اسرائیل را تحمل کنند.
وی گفت : ‘حوادث اخیر نشان داد که ارتش اسرائیل توان و قابلیت نسل‌کشی را دارد.’ وی همچنین خاطرنشان کرد که دولت انگلیس از فاجعه سال 2014 غزه تا به امروز صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را ده برابر کرده است.
وی با تمجید از حرکت تیم ملی آرژانتین گفت: ‘امروز روز خوبی است چون قرار بود دیروز تیم آرژانتین با تیم اسرائیل بازی کند اما این بازی را لغو کرد. این موضوع به‌اندازه‌ای برای اسرائیل گران تمام شد که نتانیاهو شخصاً به رئیس‌جمهوری آرژانتین تلفن زد و خواستار دخالت او شد.’
وی ابراز امیدواری کرد که این حرکت آرژانتین در آینده به‌عنوان اولین قدم در سونامی تحریم‌های نابودکننده علیه رژیم صهیونیستی مشاهده شود.
‘محمدسعید بهمن پور’ معاون امور پژوهشی مرکز اسلامی انگلیس نیز در سخنانی مردم یهودی ساکن سرزمین فلسطین را خطاب قرار داد و گفت:’دولت انگلیس ده‌ها سال قبل از شما به‌عنوان وسیله‌ای برای محو کردن فلسطین از روی نقشه سوءاستفاده کرده است و شما مطمئن باشید که مقاومت، روزی اسرائیل را از روی نقشه محو خواهد کرد، اما نه با قتل‌عام و کشتن کودکان، بلکه باشرافت و نبرد شرافتمندانه علیه ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیستی.’
وی یادآور شد که ترس صهیونیست‌ها از روز قدس به حدی است که نتانیاهو در سفر خود به لندن خواستار لغو و ممنوع شدن این راهپیمایی شد.
وی در پایان گفت: ‘من قول می‌دهم که جوانان این جمع روزی بیرون رفتن صهیونیست‌ها از فلسطین را به چشم خواهند دید.’
همچنین ‘لیز لویدو’ از یهودیان ضد صهیونیست در سخنان خود پرسید ‘تروریست کیست؟’ و توضیح داد که اکنون ما در جهان وارونه‌ای زندگی می‌کنیم که به یک دولت تروریست تحت عنوان مبارزه با تروریسم سلاح فروخته می‌شود، درحالی‌که نیروهای واقعی ضد تروریسم بدنام می‌شوند. اشاره او به تروریست خوانده شدن جنبش حماس و حزب‌الله از سوی مقامات و رسانه‌های غربی بود.
پیش از برگزاری راهپیمایی روز قدس، صادق خان شهردار لندن در نامه‌ای به ساجد جاوید وزیر کشور خواسته بود جلوی حفره قانونی‌ای که اجازه می‌دهد تظاهرکنندگان پرچم حزب‌الله را حمل کنند بگیرد.
در روزهای گذشته گروه‌های صهیونیستی خواستار ممنوعیت راهپیمایی روز قدس با بهانه قرار دادن اهتزاز پرچم حزب‌الله شده بودند.
لویدو رژیم صهیونیستی را یک دولت تروریستی خواند و اظهار داشت : ‘اسرائیل به‌عنوان یک حکومت استعماری راهی جز حمایت از تروریسم ندارد.’
وی دولت انگلیس را به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی و متهم کردن حماس، مورد انتقاد قرار داد.
در ادامه این حرکت اعتراضی ‘ساندرا وفا’ از فعالان حقوق بشری فلسطینی درباره فلسطینیان زندانی توسط رژیم صهیونیستی سخن گفت و اشاره کرد که اکنون هزاران کودک و بزرگ‌سال فلسطینی در سیاه‌چال‌های رژیم صهیونیستی گرفتار هستند.
وی خاطرنشان کرد که دلیل اصلی زندانی شدن کودکان، مقاومت آن‌هاست، چراکه مدرسه رفتن خود یک نوع مقاومت است.
این فعال مدنی آشکار کرد که یکی از تفریحات ارتش صهیونیستی، بازداشت کودکان درراه مدرسه است و به‌ویژه در روزهای امتحان. وی گفت ‘اسرائیل حتی به جرم شعر گفتن نیز کودکان را زندانی می‌کند’.
وی در ادامه توضیح داد که سازمان ملل در موارد مختلف و بانام بردن از رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی بر حق مقاومت مسلحانه علیه آن‌ها صحه گذاشته است.
وفا گفت که هیچ مقاومتی در طول تاریخ بدون مقاومت مسلحانه نبوده است و افزود ‘استعمار گران تلاش می‌کنند که بخش مسلحانه مبارزه‌های ضد استعماری را کمرنگ نمایش بدهند.’
وی اضافه کرد ‘ماندلا که اکنون به‌ عنوان سمبل سازش و مبارزه غیرمسلحانه معرفی می‌شود در واقع بنیان‌گذار شاخه نظامی حزب کنگره ملی آفریقا بود.’ وفا به سخنان ماندلا در زمان تأسیس شاخه نظامی اشاره کرد که در آن زمان ماندلا گفته بود ‘پنجاه سال مبارزه بدون خشونت هیچ دستاوردی برای مردن آفریقا نداشته است.’ وی گفت ‘آن زمان دولت انگلیس ماندلا را تروریست نامید اما امروز ما شاهد مجسمه او به‌عنوان یک قهرمان در میدان جلوی پارلمان هستیم.’
این فعال مدنی گفت که پدرش از اهالی عکا بوده و ازآنجا آواره شده است. وی گفت که نیروهای صهیونیستی برای شکستن مقاومت مردم عکا، آب آن شهر را به میکروب تیفوس آلوده کردند و بعد از بیماری مردم و درهم شکستن مقاومت، اهالی شهر را یا قتل‌عام کردند یا آواره. وی تصریح کرد ‘این تروریسم است. اگر می‌خواهید پرچمی را ممنوع کنید، آن پرچم، پرچم اسرائیل است.’
پس‌ازآن خاخام‌های یهودی حاضر در این حرکت اعتراضی به نشان اعتراض و مخالفت خود با رژیم صهیونیستی، پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند که با تشویق حاضران مواجه شد.
شرکت‌کنندگان سپس در میان تدابیر شدید امنیتی و درحالی‌که شمار اندکی از صهیونیست‌ها تلاش می‌کردند تا نظم مراسم را به هم بزنند با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل به سمت دفتر نخست‌وزیری انگلیس تظاهرات کردند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز