وکیل آنلاین

ایران و چین به همکاری های خود ادامه خواهند داد

'هوا-چون-اینگ

ایران و چین به همکاری های خود ادامه خواهند داد

چین با وجود خارج شدن امریکا از توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین بین ایران و گروه ۱+۵ و با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  برای همکاری های اقتصادی با ایران به دور از نقض تعهدات بین المللی اعلام آمادگی کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: دولت چین همواره با اجرای تحریم های یکجانبه کشوری علیه سایر کشورها مطابق با قوانین داخلی خود، مخالفت کرده است و اکنون نیز مخالف هرگونه تحریم و اعمال فشار بر ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام هستیم.

هوا چون اینگ‘ با بیان اینکه چین و ایران همواره مبادلات اقتصادی و تجاری خود را حفظ کرده اند، افزود: دو کشور با رعایت پروتکل های بین المللی همکاری های خود را از این به بعد نیز ادامه خواهند داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: پکن در مورد توافق جامع هسته ای ایران، بارها موضع خود را به صورت شفاف و روشن اعلام کرده است و اخیرا نیز ‘وانگ یی‘ وزیر امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی با ‘موگرینی‘ نماینده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل بار دیگر موضع چین در این مورد را بیان کرد.

وزیر خارجه چین 11 خرداد در بروکسل پس از دیدار با ‘فدریکا موگرینی’ در نشست خبری مشترک با وی گفته بود هیچ توافقنامه ای بی نقص نیست و نمی توان با یک توافقنامه همه مشکلات را حل کرد راه درست این است که طرفین ضمن مراعات برجام، از طریق گفت و گو به بررسی مسایل پیش آمده بپردازند این بهترین راه حل مساله برجام است چین امیدوار است طرفین در این باره مباحثات را آغاز کنند و به توافق برسند.

‘وانگ یی’ گفته بود مراعات توافقنامه های بین المللی جزو دانستنی های پایه ای درباره حقوق بین المللی است و کشورهای بزرگ حتی باید در این زمینه الگوی کشورهای دیگر باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه اظهار داشت: ما بر این باوریم که پیروی از توافقنامه های بین المللی، یک اصل اساسی در حقوق بین الملل است.

هوا افزود: قدرت های بزرگ خود باید نقش نمونه و پیشرو در رعایت این توافقنامه ها داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد چین در این مورد با اتحادیه اروپا به صورت جدی همکاری خواهد کرد تا با اقتدار کامل از توافق جامع موضوع هسته ای ایران حفاظت نماید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سایت ساز