وکیل آنلاین

انرژی‌های نو کشور افزایش پیدا کرد.

وزارت-نیرو

انرژی‌های نو کشور افزایش پیدا کرد.

به گزارش وزارت نیرو : از تیرماه سال 88 تا ابتدای خردادماه امسال ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به 575 مگاوات رسیده است.

 پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) با اشاره به اینکه هم اکنون 550 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال احداث است و در بازه زمانی تیرماه سال 1388 تا ابتدای خردادماه امسال، 2 میلیارد و 72 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود یک میلیون و 430 هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده 588 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود.

براساس این گزارش این حجم از تولید انرژی‌های نو باعث صرفه‌جویی 456 میلیون لیتری مصرف آب در سال‌های اخیر شده است.

هم اکنون 550 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور نیز به 575 مگاوات رسیده است. 

همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال 47 هزار و 321 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده است.
بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که در حال حاضر 45 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، 35 درصد از نوع خورشیدی، 16 درصد از نوع برقآبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و دو درصد نیز از نوع زیست توده است.

 ایران با بیش از 300 روز آفتابی در سال و همچنین مناطق مهیا برای تولید برق از باد، ظرفیتی قابل توجه برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر دارد.

به زعم کارشناسان صنعت برق، انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان ‌ترین انرژی در ایران است؛ هزینه تمام شده یک کیلووات ساعت برق خورشیدی چهار سنت است که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، با رشد دانش و تکنولوژی ها این عدد تا سال 2020 به سه سنت و در سال‌های بعد به 2 سنت و کمتر از آن کاهش می یابد

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لینک کانال ایتا

لینک کانال سروش

لینک صفحه اینستاگرام

دانلود اپلیکیشن اندروید دادورزیار

منبع خبر : ایرنا

افزودن یک دیدگاه